شناسهٔ خبر: 66605597 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

هشدار آمار حوادث مربوط به غرق‌شدگی

رئیس سازمان اورژانس کشور با اعلام مرگ ۱۲۸ نفر به دلیل غرق شدگی در کشور نسبت به افزایش آمار موارد غرق‌شدگی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان اورژانس کشور با اعلام مرگ ۱۲۸ نفر به دلیل غرق شدگی در کشور نسبت به افزایش آمار موارد غرق‌شدگی هشدار داد.

جعفر میعادفر به آمار حوادث مربوط غرق‌شدگی و مرگ و میر ناشی از آن اظهارکرد:‌آمار ماموریت‌های سازمان اورژانس در سراسر کشور حاکی از آن است که از ابتدای سال تا کنون ۲۰۳ نفر دچار حوادث غرق‌شدگی شده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی ۲۵ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه از تعداد ۲۰۳ حادثه دیدگی غرق‌شدگی، ۷۵ نفر دچار مصدومیت شده‌اند، گفت:‌ شمار موارد مصدومیت نیز در این مدت رشد ۱۰۳ درصدی داشته است. شمار موارد فوتی ۱۲۸ نفر بوده که این آمار نیز رشد ۱۶ درصدی داشته است.

میعادفر درباره جنسیت افراد غرق شده نیز گفت:‌ برابر آمارهای ما ۲۴ درصد این افراد زن و ۷۶ درصد نیز مرد بوده‌اند. همچنین میانگین سنی افراد حادثه‌دیده نیز ۲۲ سال بوده است. کم‌سن‌ترین فرد دراین مدت پسربچه‌ای یک ساله بوده و مسن‌ترین فرد نیز مردی ۸۰ ساله بود که هر دو در محل حادثه جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره استان‌های دارای بیشترین حادثه‌دیده غرق شدگی و همچنین بیشترین فوتی ناشی از غرق‌شدگی نیز گفت: برخلاف تصور رایج استان‌هایی نظیر گیلان و مازندران در این میان جایی ندارند. بیشترین تعداد افراد حادثه‌دیده در این خصوص به ترتیب مربوط به استان‌های بوشهر با ۲۵ مورد حادثه‌دیده، فارس با ۲۴ مورد، اصفهان با ۲۰ و هرمزگان و تهران هرکدام با ۱۵ مورد حادثه دیده هستند. در مورد موارد مرگ ناشی از غرق‌شدگی نیز استان‌های فارس، اصفهان، آذربایجان غربی و تهران به ترتیب با ۱۶، ۱۳، ۹ و ۹ مورد فوتی قرار دارند.

وی به محل وقوع حوادث نیز اشاره کرد و گفت: رودخانه با ۲۶ درصد بیشترین فراوانی را در محل وقوع حوادث غرق‌شدگی به خود اختصاص داده است. پس از آن دریا و استخرهای خانگی و شنا به ترتیب به ۱۷ و ۱۶ درصد قرار دارند. استخر کشاورزی با ۱۳، سد و آب‌بند و کانال آب کشاورزی با هفت درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارد و درصد باقی مانده نیز مربوط به سایر محل‌هاست.

میعادفر با اشاره به نزدیک شدن به فصل گرما به مردم هشدار داد که برای شنا و آب‌تنی از محل‌های مجاز که غریق‌نجات در آن حضور دارد، استفاده کرده و به هیچ عنوان وارد رودخانه‌ها، سدها، استخرها و کانال‌های آب کشاورزی و دیگر محل‌های غیر مجاز نشوند./ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما