شناسهٔ خبر: 66612741 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

KMC A5؛ شاسی‌بلند جدید کرمان‌موتور ارزش خرید دارد؟

محصول جدید کرمان‌موتور از هر نظر یادآور شاسی‌بلند کم‌مشتری سیف‌موتور است

صاحب‌خبر -

فرارو - KMC A5 به‌اسم شاسی‌بلند جدید کرمان‌موتور روانه بازار شد، اما دراصل با همان محصول کم‌مشتری سیف‌موتور یعنی SWM G۰۱F طرف هستیم.

به گزارش فرارو؛ مشخصات فنی KMC A5 تفاوت شگرفی با SWM G۰۱F ندارد و به‌جز دستی که روی سر و روی بدنه آن کشیدند، تفاوت خارق‌العاده دیگری دیده نمی‌شود. شرایط فروش KMC A5 به شکلی است که اگر کرمان‌موتور روی قول و قرارش با مشتریان بماند، احتمالا تا دو ماه دیگر رسما شاهد ورود این محصول به بازار هستیم. از طرفی قیمت تعیین‌شده کرمان‌موتور برای KMC A5 آن را به رقیب اقتصادی شاسی‌بلند‌های دیگری مثل X۵۵ PRO و دیگنتی پرایم تبدیل می‌کند.

شرایط فروش KMC A5 اعلام شد

KMC A5 را باید یکی از جدید‌ترین شاسی‌بلند‌های چینی بازار خودرو ایران بدانیم. کرمان‌موتور از آغاز فروش KMC A5 خبر داده و متقاضیان این محصول می‌توانند از روز شنبه ۲۲ اردیبهشت برای خرید آن دست به کار شوند.

قیمت KMC A5 در طرح فروش کرمان‌موتور معادل یک میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان اعلام شده. شرایط فروش KMC A5 به شکل نقدی است و فعلا چیزی به اسم خرید اقساطی KMC A5 وجود ندارد. موعد تحویل KMC A5 نیز ۶۰ روز کاری درنظر گرفته شده و خریداران می‌توانند یکی از رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری و قهوه‌ای را انتخاب کنند.

شرایط فروش KMC A5 مثل بقیه محصولات خودروسازان و مونتاژکاران به شکلی است که همه هزینه‌های جانبی از جمله مالیات، عوارض، بیمه شخص ثالث و ... با نرخ سال جدید محاسبه شده است. از همه مهتر اینکه اگر این عددورقم‌ها تا زمان موعد تحویل KMC A5 دستخوش تغییر شود، همه‌چیز پای مشتری است. از طرفی آنطور که کرمان‌موتور شرایط فروش KMC A5 را اعلام کرده، گارانتی پنج ساله یا ۱۵۰ هزارکیلومتری پابرجاست.

KMC A5 را می‌توانیم نسل جدید SWM G۰۱F بدانیم. خودرویی که سال ۹۹ و برای برهه کوتاهی روی خط مونتاژ سیف‌خودرو حضور داشت و حالا بعد سه سال از توقف تولید، مدل‌های زیادی از آن در خیابان‌ها پیدا نمی‌شود.

مشخصات فنی KMC A5

KMC A5 از دید فعالان بازار خودرو، رسما همان SWM G۰۱F که فقط با لباسی جدید پا به میدان گذاشته است. تنها تفاوت این دو محصول را می‌توانیم در طراحی جدید جلوپنجره و تغییرات جزیی در نمای جانبی سروشکل اگزوز و تغییر رنگ رکاب و زه و گلگیر بدانیم. داخل اتاق هم تحول شگرفی دیده نمی‌شود و به جز رنگ تریم جدید، و استفاده از موس به‌جای اهرم دنده، نهایت تغییر و تحول‌ها محسوب می‌شود.

مشخصات فنی KMC A5 تفاوتی با SWM G۰۱F ندارد و زیر کاپوت خودرو با همان موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ معروف مونتاژکاران روبرو می‌شویم. موتوری که می‌تواند ۱۳۷ اسب‌بخار، و ۲۱۲ نیوتن‌متر را به چرخ‌ها انتقال بدهد. این وسط برای اینکه بی‌انصافی نکرده باشیم، باید اشاره‌ای به تبدیل گیربکس شش‌سرعته دوکلاچه به گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه کنیم. چون همین اتفاق تاثیرش را در کاهش مصرف سوخت خودرو نشان می‌دهد.

KMC A5 مثل اغلب ماشین‌های چینی بازار با آپشن‌هایی از جمله دوربین ۳۶۰ درجه، سقف پانوراما، صفحه کیلومتر دیجیتال هفت اینچی، استارت دکمه‌ای، نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی، شارژر وایرلس و ... پا به بازار می‌گذارد و در فهرست امکانات رفاهی آن چیز‌های دیگری مثل دوربین ثبت وقایع به‌چشم می‌خورد.

رقبای KMC A5 ؛ از X۵۵ PRO تا دیگنتی پرایم

قیمت KMC A5 در بازار آزاد هنوز مشخص نیست و احتمالا از دو ماه دیگر اولین نسخه‌های این محصول روانه خیابان‌ها می‌شود. با این حال قیمت کارخانه KMC A5 نشان می‌دهد محصول جدید کرمان‌موتور از این حیث رقبایی مثل X۵۵ PRO دارد.

قیمت KMC A5 در کارخانه دقیقا یک میلیارد و ۲۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده. در سبد محصولات همین کرمان‌موتور KMC J۷ به‌عنوان یکی از سدان‌های این مونتاژکار، حدود ۵۰ میلیون بیشتر از KMC A5 قیمت دارد.

ام وی ام X۵۵ PRO که جنجالی‌ترین خودرو چینی این روز‌های بازار است، تقریبا معادل KMC A5 یعنی یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون در نمایندگی مدیرانخودرو فروخته می‌شود. دیگنتی پرایم بهمن‌موتور نیز که البته از آپشن‌های بیشتری برخوردار است، یک میلیارد و تقریبا ۴۸۰ میلیون یعنی کمی بیش از ۲۰۰ میلیون بیشتر از KMC A5 به‌فروش می‌رسد. یا مثلا ریسپکت پرایم ۲ که یکی دیگر از سدان‌های چینی است و بهمن‌موتور بابتش یک میلیارد و ۱۵۶ میلیون دریافت می‌کند. فیدلیتی پرایم پنج نفره بهمن‌موتور نیز کمتر از یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون قیمت دارد.

KMC A5 در یک نگاه

حجم موتور

1.5 لیتر

حداکثر قدرت

137 اسب‌بخار

گشتاور خروجی

212 نیوتن‌متر

گیربکس

هفت سرعته دوکلاچه

سیستم ترمز

دیسکی

سایز رینگ

18 اینچ

وزن

هزار و 925 کیلوگرم

قیمت کارخانه

یک میلیارد و 286 میلیون تومان

برچسب‌ها:

نظر شما