شناسهٔ خبر: 66607589 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

سورپرایز کرمان موتور با فروش خودرو جدید در سال جدید | آغاز فروش کی ام سی a5 کرمان موتور

شرکت کرمان موتور از فروش شاسی بلند جدیدش با نام KMC A5 خبر داد.

صاحب‌خبر -

کی ام سی a5 یکی از ماشین هایی است که افراد به دنبال خرید آن هستند. کرمان موتور با تولید شاسی بلند کی ام سی a5 توانست نگاه تمامی افراد را به خود خیره کند و به راستی یکی از بهترین ماشین ها است کی ام سی a5 خودرو جدیدی که زمان فروشش ذهن افراد را درگیر کرده است.

بررسی مشخصات فنی کی ام سی A5

شرکت کرمان موتور روی یک کراس اوور نه‌چندان جدید از محصولات سیف خودرو دست گذاشته است و قصد دارد آن را با نشان اختصاصی خود (KMC) به بازار عرضه کند. این کراس اوور جمع و جور که قبلا آن را با نام اس دبلیو ام G01F می‌شناختیم، حالا به کرمان موتور آمده تا از این به بعد عنوان کی‌ ام‌ سی ‌A5 را روی چهره خود داشته باشد.

کی ام سی ای ۵ از لحاظ طراحی ظاهری تغییر چندانی ندارد، اما در بخش فنی با تحولاتی همراه شده که مهم‌ترین آن تغییر گیربکس است.

مزایا و معایب

+ بدنه اسپرت

+ آپشن و امکانات متنوع

– توان فنی و شتاب نه‌چندان دلچسب

– طراحی بیرونی و داخلی کمی قدیمی

کی ام سی a5

کی ام سی a5

مشخصات فنی

مشخصات فنی کی ام سی A5 در مقایسه با SWM G01F سیف خودرو در بخش موتور تحول آنچنانی را تجربه نکرده است، یعنی همان موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۵۵ اسب بخار در محصول کرمان موتور هم انجام وظیفه می‌کند.

البته نهایت گشتاور این موتور نسبت به قبل مقداری کاهش دارد و از ۲۳۰ به ۲۱۲ نیوتن.متر رسیده است. علت این کاهش گشتاور را احتمالا باید در بحث تغییر گیربکس جستجو کرد. جعبه دنده کی ام سی A5 از نوع ۷ سرعته دو کلاچه روغنی است و دیگر اثری از گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته در این خودرو مشاهده نمی‌شود.

این تغییر شاید برای طرفداران این محصول چندان خوشایند نباشد، چرا که گیربکس‌های دو کلاچه چینی فعلا نتوانسته‌اند از لحاظ استهلاک شرایط مقرون به صرفه و قابل قبولی را برای مشتریان ایرانی فراهم کنند. بنابراین حضور یک گیربکس اتوماتیک معمولی روی کی ام سی ای ۵ احتمالا می‌توانست در بلندمدت استهلاک کمتری از نظر تعمیرات و نگهداری جعبه دنده برای مشتری ایجاد کند و نسبت به گیربکس دو کلاچه دردسر کمتری به وجود آورد. به هر حال کرمان موتور تصمیم گرفته این گیربکس را روی محصول جدید خود نصب کند و باید ببینیم که عملکرد آن در طول زمان به چه صورت خواهد بود.

با توجه به استفاده از گیربکس دو کلاچه تر انتظار داریم که یکی از نقاط ضعف اصلی اس دبلیو ام یعنی شتاب‌گیری نامناسب آن برطرف شده باشد. محصول سیف خودرو شتاب ۱۲.۷ ثانیه‌ای داشت، اما انتظار داریم حالا این میزان شتاب حداقل حدود نیم ثانیه بهتر شده باشد. البته این مورد بستگی به دقت و سرعت عمل گیربکس دو کلاچه دارد و باید در عمل مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

در بحث تجربه رانندگی هم باید بدانید که این محصول سواری نسبتا نرم‌تری در مقایسه با رقبا دارد و تجربه سواری لذت‌بخش‌تری برای سرنشینان به وجود می‌آورد. از لحاظ پایداری و هندلینگ در سرعت‌های عادی و متعارف هم وضعیت کی ام سی A5 قابل قبول است و پایداری اطمینان‌بخشی در آن احساس می‌شود. هرچند که در سرعت‌های بالا به دلیل ارتفاع بدنه باید مواظب حرکات عرضی و ناپایداری‌هایی احتمالی بود.

در مجموع باید گفت که مشخصات فنی کی‌ ام‌ سی A5 در بازار امروز ایران معمولی است و همچون دیگر محصولات چینی از پیشرانه ۱.۵ لیتری و گیربکس دو کلاچه استفاده می‌کند که شاخصه‌های فنی چندان برجسته‌ای برای یک کراس اوور چینی در بازار امروز محسوب نمی‌شود.

طراحی ظاهری KMC A5 کرمان موتور

KMC A5 از یک ورودی هوای شش ضلعی با ابعاد بزرگ بهره می‌برد، ترکیب این بخش با چراغ‌ها و خطوط روی درب موتور، به همراه کیت رنگی بدنه ظاهری زیبا دارد؛ دارای رینگ ۱۸ اینچی مشکی رنگ و حجم پردازی‌های روی گلگیر جلو و عقب و همچنین اگزوزهای بزرگ، دیفیوزر مشکی پیانویی و نوار کرومی اتصال دو چراغ عقب است.

طراحی داخلی KMC A5 کرمان موتور

تریم دو رنگ مشکی و قرمز داخل کابین این خودرو با صندلی‌های اسپرت چشم‌نواز است؛ همچنین تکرار الگو U شکل در کابین و اهرم عملگر تعویض دنده الکترونیکی و کنسول میانی با طرح فیبر کربن و نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی و پشت آمپر دیجیتالی ۷ اینچی فضایی متناسب را به وجود می‌آورد.

آغاز فروش شاسی بلند جدید کرمان موتور

با قیمت گذاری خودرو جدید کرمان موتور، از روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه جاری فروش “خودرو کی ام سی A۵” آغاز می شود.این محصول در واقع نمونه جدیدخودرو SWM G01F است.

شرکت کرمان اعلام کرد از روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فروش خودرو کی ام سی A۵ را در راستای گسترش تنوع سبد محصول و نیز جلب حداکثری رضایت مشتریان آغاز خواهد کرد، این کراس اوور اسپرت و جوان پسند با قیمت مصوب ۱ میلیارد و ۲۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و تحویل ۶۰ روز کاری روانه بازار خواهد شد.

کی ام سی A۵ در اصل نسل جدید خودروی SWM G۰۱F است که سابقه حضور کوتاه مدت از طریف شرکت های متفرقه در بازار ایران را در کارنامه دارد. نبود شبکه خدمات مناسب در گذشته سبب شد تا برخی مشتریان در خصوص این خودرو دچار تردید و ابهام شوند و حالا گویا شرکت کرمان موتور بنا دارد تا با ارائه خدمات پس از فروش این خودرو جوان پسند را از طریق خود روانه بازار کرد.

شرکت کرمان موتور با انتخاب A۵ به عنوان کراس اوور جدید خود برای بازار ایران، با در دست داشتن شبکه خدمات پس از فروش گسترده، در کنار ارائه گارانتی ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتری برای KMC A۵ بنا دارد تا دغدغه خریداران را در زمینه خدمات پس فروش بر طرف کند.

امکانات رفاهی و ایمنی KMC A5

این کراس اوور در جایگاه یک خودروی ۵ نفره به امکاناتی مانند ۶ کیسه هوا، سامانه پیشگیری و اخطار تصادف از جلو، رادار خطی، رادار نقطه کور، دوربین ثبت وقایع، سامانه تشخیص اشیاء متحرک اطراف خودرو، سقف پانوراما برقی، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، صندلی برقی راننده با سردکن و گرمکن، دوربین ۳۶۰ درجه، جلو آمپر دیجیتال، شارژر بی سیم تلفن همراه، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، سنسور باد تایرها، تنظیم میزان سفتی فرمان، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، تنظیم حالت رانندگی و… مجهز است.

پایان/*

نظر شما