شناسهٔ خبر: 66607135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صادرات ۵۷ میلیون دلاری دانش بنیان‌های اصفهان

سال گذشته ۵۷ میلیون دلار کالا از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به خارج از کشور صادر شده است.

صاحب‌خبر -

صادرات ۵۷ میلیون دلاری دانش بنیان‌های اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در نشست خبری با موضوع هجدهمین جشنواره فن‌آفرینی «شیخ بهایی» گفت: در این مدت همچنین فروش محصولات و خدمات فناورانه و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در داخل کشور ۲۰۰ هزار میلیارد و گردش مالی این مجموعه ۳۵۰ هزار میلیارد ریال بوده است.
قاسم مصلحی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی۲۶ و۲۷ اردیبهشت در این شهرک افزود: کمک به توسعه صادرات از مهمترین اهداف ما در برگزاری جشنواره فن‌آفرینی «شیخ بهایی» است..
وی گفت: رونق کسب و کار‌های فناورانه و دانش بنیان، زمینه‌سازی برای اثرگذاری اقتصاد دانش‌بنیان در توسعه پایدار و پیشرفت کشور، جهت‌دهی به فعالیت‌های فن‌آفرینانه در راستای حل چالش‌های اساسی کشور، تقویت مذاکرات دوجانبه (B ۲ B) و سرمایه‌گذاری‌های کلان و واقعی، شناسایی و معرفی واحد‌های فناور و فن‌آفرینان موفق به سرمایه‌گذاران از جمله اهداف برگزاری این رویداد علمی به شمار می‌رود.
مُصلحی ادامه داد: گسترش ارتباط مراکز علمی و پژوهشی، ایده‌پردازان و طراحان، مخترعان و مبتکران با بخش‌های مختلف اقتصادی، ترویج، توسعه و تشویق فرهنگ خلاقیت، نوآوری، فن‌آفرینی و کارآفرینی مبتنی بر فناوری، افزایش امید در فن‌آفرینان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس و شناسایی واحد‌های فناور آماده ورود به بازار‌های ملی و بین‌المللی از دیگر اهداف و جذب سرمایه‌گذاران و بازرگانان برای افزایش سهم محصولات دانش بنیان در اقتصاد از دیگر اهداف این جشنواره است.
وی گفت: بخش مسابقه‌ای این جشنواره در ۲ بخش طراحان کسب و کار و فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری برگزار می‌شود.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: در بخش طراحان کسب و کار، مخاطبانی از جشنواره که دارای طرح‌های فناورانه امکان‌سنجی شده و حداقل محصول یا خدمت قابل ارائه باشند، پذیرش می‌شوند.
مصلحی گفت: هدف از برگزاری بخش فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت‌ساز خواهد بود و بر اساس آن شرکت‌هایی می‌توانند در این بخش شرکت کنند که حائز سه شرط نوآوری و فناوری در تولید محصول، تولید محصول و تجاری‌سازی و برخورداری از حداقل ۵۱ درصد سهام شرکت‌ها متعلق به بخش خصوصی را دارا باشند.
وی همچنین به بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این دوره اشاره و گفت: این بخش به عنوان یک برنامه پویا و دائمی، مذاکرات بین ۲ بازیگر مهم این عرصه یعنی سرمایه‌گذاران فعال و طراحان کسب و کار و فن‌آفرینان علاقه‌مند به جذب سرمایه و توسعه بازار را تا به دست آمدن نتیجه دنبال می‌کند.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه جشنواره بخش‌های جانبی نیز دارد، افزود: نشست‌های تخصصی نمایشگاه از اصلی‌ترین برنامه‌های این بخش خواهد بود.
مصلی گفت: زمینه‌های پیشنهادی شامل فناوری‌های نوظهور و آینده‌نگر، فناوری‌های صنعت ساز، رفع نیاز صنعت در دوران تحریم، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، محیط زیست، آلودگی هوا، آب و انرژی، مدیریت منابع آبی، نیاز‌های صنعت دارویی و مهندسی پزشکی، فناوری‌های نرم، هویت‌ساز و خلاق، زیست فناوری، نانو، کشاورزی، صنایع غذایی و هوش مصنوعی را نیز در دوره پیش‌رو خواهیم داشت.

نظر شما