شناسهٔ خبر: 66599578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سال گذشته

۵۷ میلیون دلار کالا توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان صادر شد

اصفهان - ایرنا - رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از صادرات ۵۷ میلیون دلاری محصولات شرکت‌های دانش بنیان و فناور این مجموعه در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم مصلحی روز شنبه در نشست خبری با موضوع هجدهمین جشنواره فن‌آفرینی«شیخ بهایی» افزود: همچنین فروش داخل کشور محصولات و خدمات فناورانه و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال پیش ۲۰۰ هزار میلیارد و گردش مالی این مجموعه ۳۵۰ هزار میلیارد ریال بود.

وی اضافه کرد: کمک به توسعه صادرات از مهمترین اهداف ما در برگزاری جشنواره فن‌آفرینی«شیخ بهایی» است و همواره می‌کوشیم با برپایی هر چه بهتر آن، سهم بیشتری در صادرات کشور داشته باشیم.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان‌اینکه جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی۲۶ و۲۷ اردیبهشت در این شهرک برگزار می‌شود، تصریح کرد: رونق ‌کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان، زمینه‌سازی برای اثرگذاری اقتصاد دانش‌بنیان در توسعه پایدار و پیشرفت کشور، جهت‌دهی به فعالیت‌های فن‌آفرینانه در راستای حل چالش‌های اساسی کشور، تقویت مذاکرات دوجانبه(B۲B) و سرمایه‌گذاری‌های کلان و واقعی، شناسایی و معرفی واحدهای فناور و فن‌آفرینان موفق به سرمایه‌گذاران از جمله اهداف برگزاری این رویداد علمی به شمار می‌رود.

مُصلحی ادامه داد: گسترش ارتباط مراکز علمی و پژوهشی، ایده‌پردازان و طراحان، مخترعان و مبتکران با بخش‌های مختلف اقتصادی، ترویج، توسعه و تشویق فرهنگ خلاقیت، نوآوری، فن‌آفرینی و کارآفرینی مبتنی بر فناوری، افزایش امید در فن‌آفرینان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس بویژه بصورت کارگروهی و شناسایی واحدهای فناور آماده ورود به بازارهای ملی و بین‌المللی از دیگر اهداف و جذب سرمایه‌گذاران و بازرگانان برای افزایش سهم محصولات دانش بنیان در اقتصاد از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: بخش مسابقه‌ای این جشنواره در ۲ بخش طراحان کسب و کار و فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری برگزار می‌شود.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: در بخش طراحان کسب و کار، مخاطبانی از جشنواره که دارای طرح‌های فناورانه امکان‌سنجی شده و حداقل محصول یا خدمت قابل ارائه باشند، پذیرش می‌شوند.

مصلحی گفت: هدف از برگزاری بخش فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت‌ساز خواهد بود و بر اساس آن شرکت‌هایی می‌توانند در این بخش شرکت کنند که حائز سه شرط نوآوری و فناوری در تولید محصول، تولید محصول و تجاری‌سازی و برخورداری از حداقل ۵۱ درصد سهام شرکت‌ها متعلق به بخش خصوصی را دارا باشند.

وی همچنین به بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این دوره اشاره و اضافه کرد: این بخش بعنوان یک برنامه پویا و دائمی، مذاکرات بین ۲ بازیگر مهم این عرصه یعنی سرمایه‌گذاران فعال و طراحان کسب و کار و فن‌آفرینان علاقه‌مند به جذب سرمایه و توسعه بازار را تا حصول نتیجه دنبال می‌کند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه جشنواره بخش‌های جانبی نیز دارد، افزود: نشست‌های تخصصی نمایشگاه از اصلی‌ترین برنامه‌های این بخش خواهد بود.

مصلی تصریح کرد: زمینه‌های پیشنهادی شامل فناوری‌های نوظهور و آینده‌نگر،فناوری‌های صنعت ساز، رفع نیاز صنعت در دوران تحریم، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، محیط زیست، آلودگی هوا، آب و انرژی، مدیریت منابع آبی، نیازهای صنعت دارویی و مهندسی پزشکی، فناوری‌های نرم، هویت‌ساز و خلاق، زیست فناوری، نانو، کشاورزی، صنایع غذایی و هوش مصنوعی را نیز در دوره پیش‌رو خواهیم داشت.

دبیر هجدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی نیز در این جلسه گفت: بیش از ۱۷ میلیارد ریال جایزه نقدی برای این دوره پیش بینی شده است و حدود ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز به برترین‌ها اعطا خواهد شد.

سعید آجلی اضافه کرد: ۴۸۱ شرکت از ۲۶ استان در این جشنواره ثبت نام اولیه کردند و در نهایت ۱۰۲ شرکت به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و سپس ۲۶ شرکت وارد مرحله نهایی شدند.

وی ادامه داد: بازارچه‌ای با عنوان «طعم فناوری در زندگی» با هدف فروش محصولات فناورانه شرکت‌ها همزمان با جشنواره در این شهرک برگزار خواهد شد و حضور در آن برای عموم مردم آزاد خواهد بود.

دبیر جشنواره تصریح کرد: امسال مسوول پارک علمی فناوری مسکو روسیه میهمان ما خواهد بود و در باره آینده این موضوع سخنرانی خواهد داشت.

وی یادآور شد: آیین اعطای جوایز جشنواره عصر روز پنجشنبه در هتل عباسی اصفهان برگزار خواهد شد.

۵۷ میلیون دلار کالا توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان صادر شد

نظر شما