شناسهٔ خبر: 66602014 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سردار کمالی تشریح کرد؛

روند افزایش تسهیلات سربازان را با کمک دولت و مجلس دنبال می کنیم

سردار کمالی تشریح کرد؛ مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح، از پوشش آموزش‌های شغلی و حرفه‌ای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به میزان بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سردار «موسی کمالی» مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه اظهار کرد: ستاد کل نیروهای مسلح همسو با راهبرد کلان نظام، بخشی از امکانات و نیروی انسانی خود را برای مهارت آموزی عمومی و تخصصی جوانان، پای کار آورده است.

وی افزود: با توجه به متوسط ورودی سالانه ۳۲۰ هزار سرباز به نیروهای مسلح، آموزش‌های عمومی و تخصصی شغلی آنان برای ارتقای توانمندی و مهارت‌های شغلی با تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی در کل نیروهای مسلح آغاز شد.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه گفت: از آغاز به کار این قرارگاه تاکنون بیش از ۸۵۰ هزار نیروی جوان واجد شرایط از آموزش‌های مهارتی و تخصصی متناسب با بازار کار و بیش از ۸۰۰ هزار نفر نیز از آموزش‌های عمومی سبک زندگی، سواد مالی و حقوقی، امداد نجات، سواد رسانه و کسب و کار بهره مند شدند.

سردار کمالی گفت: با گسترش کیفی و کمی آموزش های شغلی و مهارتی سربازان، مصمم به اجرای حداکثری سهم خود در اجرای سند ملی مهارت آموزی هستیم.

وی افزود: به موازات پیگیری و استمرار این آموزش ها، روند تسهیل در اشتغال و بکارگیری جوانان و دادن وام به آنان هم پیگیری شده است به طوری که تا کنون به بیش از ۲۰۰ هزار نفر از آنان، تسهیلات یک تا یک و نیم میلیارد ریالی اختصاص پیدا کرده است و روند افزایش این تسهیلات را با کمک دولت و مجلس دنبال می کنیم.

گفتنی است در نشست نظارتی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی که به میزبانی نیروی زمینی سپاه در ستاد این نیرو برگزار شد، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در گزارشی از افزایش ۱۳۲ درصدی پوشش آموزش‌های مهارتی سربازان خبر داد.

سردار پورجمشیدیان سهمیه ابلاغی سال ۱۴۰۲ نیروی زمینی برای آموزش حرفه‌ای و مهارتی سربازان را ۲۴۲۵ نفر و تعداد محقق شده را ۳۲۰۳ نفر عنوان کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما