شناسهٔ خبر: 66601508 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

آموزش‌ مهارت‌های تخصصی به ۸۵۰ هزار سرباز

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از ارائه مهارت‌های تخصصی به ۸۵۰ هزارنفر از سربازان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سردار موسی کمالی در اولین روز از دومین نظارت ستادی تیم ارزیاب قرارگاه مهارت آموزی سربازان از مراکز استان تهران اظهارکرد: نیروهای مسلح به دلایل مختلف از جمله تاکیدات فراوان فرمانده معظم کل قوا بر موضوع مهارت آموزی به این امر ورود پیدا کرده‌اند. بیکاری و اشتغال جوانان نیز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های روز جامعه است و دو سال خدمت سربازی زمان مناسبی برای ارائه آموزش های مهارتی به سربازان برای رساندن آن‌ها به شغل خواهد بود.

وی افزود: سالانه بالغ بر ۳۲۰ هزار جوان از گذرگاه نیروهای مسلح عبور می‌کنند و نیروهای مسلح با ابتکار و خلاقیت پای کار آمده‌اند و کارهای خوبی نظیر سند ملی مهارت آموزی تصویب شده و ما با ۲۶ دستگاه متولی امر مهارت آموزی تفاهم نامه امضا کرده‌ایم.

کمالی با بیان اینکه توانمندسازی جوانان بسیار موضوع مهمی است ادامه داد: امروزه سربازان ما در نیروهای مسلح پنج مهارت عمومی و یک مهارت تخصصی کسب می‌کنند و تا به امروز ۸۵۰ هزار نفر از جوانان سرباز ما آموزش‌های تخصصی را کسب کرده‌اند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: ما در هر سال از ۱۵ استان بازدید می‌کنیم و می‌خواهیم از نزدیک در جریان وضعیت مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان‌ها قرار بگیریم. سازمان‌های نیروهای مسلح باید دوره‌های مهارتی را با دقت برگزار کنند تا جوانان بتوانند به بهترین نحو از این دوره‌ها بهره‌مند شوند. ترویج مهارت آموزی نیز موضوع بسیار مهمی است که سازمان های نیروهای مسلح باید اقدامات لازمه را در این‌خصوص انجام دهند.

کمالی با بیان اینکه آسیب شناسی خوبی در قرارگاه‌های چهارگانه سپاه استان تهران صورت گرفته ادامه داد: انتظار داریم‌ آموزش های مهارتی در نیروهای مسلح روز به روز بهتر شود و ‌جوانان بعد از پایان خدمت بتوانند شغلی را برای خود داشته باشند.

نظر شما