شناسهٔ خبر: 66601898 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

رونمایی اپل از Ipad Pro 2024؛ باریک‌ترین آیپد تاریخ

اپل در یک رویداد مجازی، از جدیدترین تبلت خود با نام آیپد پرو ۲۰۲۴ رونمایی کرد که مدل ۱۳ اینچی این تبلت تنها ۵.۱ میلی‌متر ضخامت دارد و اپل آن را باریک‌ترین محصول در تاریخ خود لقب داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، شرکت اپل در یک رویداد مجازی، از جدیدترین تبلت خود با نام آیپد پرو ۲۰۲۴ که باریک‌ترین آیپد تاریخ است رونمایی کرد.

این تبلت‌های جدید که در اندازه‌های ۱۱ و ۱۳ اینچی عرضه می‌شوند، دارای تغییرات چشمگیری در زمینه نمایشگر، پردازنده و طراحی هستند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید آیپدهای پرو ۲۰۲۴، بهره‌گیری از نمایشگرهای اولد با کیفیت بسیار بالا است. این صفحه نمایشگرهای جدید می‌توانند روشنایی تا ۱۰۰۰ نیت و برای محتوای HDR تا ۱۶۰۰ نیت را ارائه دهند.

همچنین با حذف مشکل Blooming، تصاویر دقیق‌تر و با کنتراست بالاتری را به نمایش می‌گذارند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل این محصولات را مهم‌ترین آیپدهای معرفی شده از زمان عرضه نخستین نسل این دستگاه در سال ۲۰۱۱ توصیف کرد.

اپل علاوه بر ارتقای نمایشگر، از تراشه پردازشی قدرتمند M4 در آیپدهای پرو جدید بهره برده است. این تراشه با عملکردی ۵۰ درصد سریع‌تر از تراشه M2 نسل قبل، به همراه بهبود قابل توجه در مدیریت حرارتی و کارایی انرژی، یکی از برترین پردازنده‌های موبایل جهان محسوب می‌شود.

رونمایی اپل از Ipad Pro 2024؛ باریک‌ترین آیپد تاریخ

از دیگر ویژگی‌های جالب آیپد پرو ۲۰۲۴، طراحی فوق باریک آن است. مدل ۱۳ اینچی این تبلت تنها ۵.۱ میلی‌متر ضخامت دارد که اپل آن را باریک‌ترین محصول در تاریخ خود لقب داده است.

همچنین اپل لوازم جانبی جدیدی نیز برای این دستگاه معرفی کرد که شامل یک کیبورد سطح بالا و قلم نوری جدید اپل پنسیل پرو می‌شود.

کارشناسان معتقدند آیپد پرو ۲۰۲۴ می‌تواند رقیبی جدی برای برخی از مدل‌های مک‌بوک محسوب شود. چراکه با داشتن پردازنده‌ای قدرتمندتر از چیپ‌های رایج در لپ‌تاپ‌های اپل و نمایشگری برتر از مکبوک‌های فعلی، مزیت‌های قابل توجهی در کارایی و بازده تصویری دارد.

این محصولات جدید از امروز برای پیش‌خرید در دسترس خواهند بود. قیمت آیپد پرو ۱۱ اینچ از ۹۹۹ دلار و مدل ۱۳ اینچی از ۱۲۹۹ دلار آغاز می‌شود. 

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما