شناسهٔ خبر: 66593849 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پوست پرتقالی چیست؟ بررسی علت و درمان پوست پرتقالی

پوست پرتقالی یا به‌عبارتی منافذ باز روی پوست شما ظاهری ‌آزاردهنده‌ برای شما به‌وجود آورده است؟ باید بگوییم که افراد بسیاری مانند شما از منافذ پوست خود ناراضی هستند و به‌دنبال درمان آن میگردند. پوست پرتقالی علت‌های متعددی دارد که می‌توان این عارضه را درمان کرد. اگر شما هم به دلایل مختلفی به این عارضه مبتلا شده‌اید، جای هیچ نگرانی نیست. در ادامه شما را با دلایل بروز پوست پرتقالی و راه‌های درمان آن به‌صورت تخصصی آشنا خواهیم کرد تا از شر منافذ باز حاوی آلودگی و باکتری‌های صورتتان خلاص شوید! پوست پرتقالی یا به‌عبارتی منافذ باز روی پوست شما ظاهری ‌آزاردهنده‌ برای شما به‌وجود آورده است؟ باید بگوییم که افراد بسیاری مانند شما از منافذ پوست خود ناراضی هستند و به‌دنبال درمان آن میگردند. پوست پرتقالی علت‌های متعددی دارد که می‌توان این عارضه را درمان کرد. اگر شما هم به دلایل مختلفی به این عارضه مبتلا شده‌اید، جای هیچ نگرانی نیست. در ادامه شما را با دلایل بروز پوست پرتقالی و راه‌های درمان آن به‌صورت تخصصی آشنا خواهیم کرد تا از شر منافذ باز حاوی آلودگی و باکتری‌های صورتتان خلاص شوید!

صاحب‌خبر -

منافذ باز پوست صورت (پوست پرتقالی)؛ محلی برای تجمع آلودگی‌ها 

 روی سطح پوست شما منافذ‌های ریزی وجود دارد که به آن اجازه تنفس می‌دهند. هر یک از این منافذها حاوی غدد چربی و یک فولیکول مو هستند که غدد چربی با تولید سبوم، پوست را مرطوب می‌کند. گاهی اوقات، روزنه و منافذ پوست به حدی بزرگ می‌شوند که با چشم نیز قابل‌مشاهده‌اند، به این وضعیت منافذ باز پوست یا پوست پرتقالی می‌گویند که زیبایی و لایه‌های سطحی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند. درمان‌هایی مانند لیزر، میکرو و مزوتراپی برای منافذ باز بسیار موثر هستند و همچون لیزر ترک پوستی می‌توانید منافذ باز پوست را نیز از بین ببرید. 

علت پوست پرتقالی شدن صورت چیست؟ 

پوست پرتقالی و بزرگ شدن منافذ باز روی پوست دلایلی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت: 

  • افزایش سن: با افزایش سن کیفیت سلول‌‌های پوستی و پروتئین پوست کاهش می‌یابند و پوست دچار افتادگی و منافذ‌های باز عمیق می‌شود. 
  • سلولیت: در سلولیت تعدادی از سلول‌های چربی بین عضلات و فیلامنت‌های پوستی جمع می‌شود و این عارضه را به وجود می‌آورند. 
  • عفونت‌های پوستی: هنگامی که باکتری‌های التهاب‌کننده به لایه‌های زیرین پوست دسترسی پیدا کنند عفونت‌های پوستی ایجاد می شوند؛ این عامل نیز موجب بروز منافذ‌ باز می‌شود. 
  • آفتاب: تماس طولانی با خورشید باعث وارد شدن آسیب مستقیم به سلول‌های پوست می‌شود و امکان پیری زودرس و پرتقالی شدن پوست را فراهم می‌کند. 

علاوه‌بر این عوامل، دلایل دیگری همچون ژنتیک، تغییرات هورمونی، بارداری و استفاده بیش‌ازحد از محصولات غیر‌استاندارد آرایشی و پوستی باعث بروز منافذ پوستی می‌شوند که درمان آن در کلینیک الف امکان‌پذیر است.

روش‌های درمان پوست پرتقالی صورت چیست؟ 

در حال حاضر پزشکان تکنیک‌های بسیاری برای درمان این عارضه تجویز می‌کنند، روش‌های درمان پوست پرتقالی صورت شامل درمان‌های خانگی مانند استفاده از موارد زیر است:

  • آبلیمو
  • گلاب
  • ماسک سرکه سیب
  • جوش شیرین
  • سفیده تخم‌مرغ

درست است که راه‌های درمان خانگی کم‌هزینه هستند اما راه رسیدن به یک پوست صاف با استفاده از ماسک‌ها امکان‌پذیر نیست و یک روش غیرتخصصی تلقی می‌شود. روش‌های دیگری برای رسیدن به پوست صاف وجود دارند که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانید پوستی درخشان و صاف بدون منافذ داشته باشید. همچنین با انجام روش‌های زیبایی دیگر نظیر مانند فیلر خنده فیلر زیر چشم می‌توانید چهره‌ای جوان‌تر و زیبا‌تر داشته باشید. 

میکرودرم ابریژن؛ درمان قطعی منافذ باز پوست صورت 

میکرودرم ابریژن برای ایجاد پوستی صاف و بدون آکنه مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. در این روش با استفاده از ابزاری، کریستال‌ها به سطح پوست شما اسپری می‌شود و به‌وسیله همان ابزار ذرات کریستالی و سلول‌های مرده پوست به داخل دستگاه کشیده می‌شوند. 

با قرارگیری دستگاه میکرودرم ابریژن روی پوست، کلاژن‌سازی و جوانسازی صورت صورت می‌گیرد. این روش همه آلودگی‌های پوست را از بین می‌برد و در نهایت منافذ‌ باز صورت و بدن را مسدود می‌کند.  

مزوتراپی؛ روشی برای درمان پوست پرتقالی صورت و بستن منافذ باز پوست

در این روش با تزریق مواد معدنی، ویتامین و داروهای خاص به لایه‌های پوستی نفوذ می‌کند. مزوتراپی از طریق تزریق‌ ترکیب داروی منحصر‌به‌فرد برای بستن منافذ پوست استفاده می‌شود. با تزریق این ترکیبات پوست شما شروع به بازسازی می‌کند. این روش با تولید کلاژن و الاستین، به مرور قابلیت ارتجاعی پوست را کاهش داده و همه منافذ‌ پوستی را از بین می‌برد. 

راز جوانی و درمان پوست پرتقالی با دستگاه میکرونیدلینگ 

این روش غیرتهاجمی، بدون استفاده از ماده‌ای، صرفا با سوزن‌های مخصوص برای درمان پوست پرتقالی موثر است. سوزن‌های دستگاه میکرونیدلینگ با سرعت 110 مرتبه در ثانیه با فشار ملایم حرکت می‌کنند و بر اثر برخورد این سوزن‌ها، سوراخ‌هایی ایجاد می‌شود؛ بدین‌ترتیب پوست شروع به کلاژن‌سازی و بستن منافذ باز پوست صورت یا بدن می‌کند. 

مرگ خاموش منافذ باز پوست با لیزر کیوسوئیچ 

لیزر کیوسوییچ با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، اثرگذاری موثری در بستن منافذ باز پوست دارد. در این دستگاه از دو پالس انرژی یکسان استفاده می‌شود تا ریسکی برای عوارض وجود نداشته باشد؛ این لیزر با ارسال پالس‌های متمرکز نور به پوست، باعث از بین رفتن منافذ باز پوست می‌شود و بدون هیچ‌گونه عوارضی پوستی درخشان و بدون منافذ به شما می‌بخشد. 

رفع منافذ باز پوست با دستگاه آر اف فرکشنال 

دستگاه آر اف فرکشنال نوعی لیزر منافذ باز پوست محسوب می‌شود که یک روش نوین در زمینه جوانسازی و بهبود پوست است. این دستگاه با استفاده از سوزن‌های ریز، سطح پوست را سوراخ کرده و امواج رادیویی را وارد پوست می‌کند. تمرکز این دستگاه بر لایه‌های سطحی و عمقی پوست است؛ به‌همین دلیل باعث کلاژن‌سازی در سطح پوست می‌شود تا صورتی صاف و بدون منافذ پوست داشته باشید. 

تجربه پوستی درخشان و صاف با استفاده از روش‌های نوین برای درمان پوست پرتقالی صورت

در این مقاله در مورد پوست پرتقالی و علت بروز آن صحبت کردیم و سپس راه‌های درمان پوست پرتقالی صورت و منافذ باز پوست را با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها معرفی کردیم. با بهره‌گیری از دستگاه‌های تخصصی به بهترین نتیجه برای برطرف کردن منافذ‌های بزرگ پوست خواهید رسید. همچنین روش‌های خانگی مانند ماسک و ترکیبات طبیعی به‌عنوان روتین روزانه نیز در بهبود پوست پرتقالی تاثیرگذار هستند اما ممکن است شاهد تاثیرات شگفت‌انگیز مانند دستگاه‌های تخصصی نباشید. اگر قصد اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تری در مورد دستگاه‌های زیبایی را دارید، پزشکان ما در کلینیک الف شما را راهنمایی خواهند کرد تا بهترین تصمیم را بگیرید. 

این محتوا حاوی تبلیغات میباشد

نظر شما