شناسهٔ خبر: 66558890 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راه اندازی سرویس احراز هویت نشانی در پست سمنان

سرویس احراز هویت نشانی به مجموعه خدمات پست استان سمنان اضافه شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل پست استان سمنان گفت: سرویس احراز هویت نشانی، خدمتی است برای احراز یا احراز نشدن اقامت اشخاص حقیقی یا حقوقی در مکانی که به پست اعلام کرده‌اند.

فرامرز روستایی گفت: همه فرآیند‌های مربوط به احراز نشانی، الکترونیکی بوده و مستند فیزیکی ارائه و یا اخذ نمی‌شود و فقط لازم است موزع برای احراز اقامت افراد در مکان اعلام‌شده، به آنجا مراجعه کند.

وی در رابطه با کارآیی سرویس احراز نشانی، افزود: عموماً آن دسته از شرکت و سازمان‌هایی که درستی نشانی اقامت مشتریان یا مخاطبان‌شان برای‌شان اهمیت زیادی دارد، از مخاطبان خود تاییدیه احراز نشانی اقامت را مطالبه می‌کنند و این سرویس بر اساس درخواست سازمان و شرکت‌ها با توجه به فرآیند‌های کاری و اجرایی آنها طراحی و پیاده‌سازی شده است.

روستایی گفت: در این خدمت، پس از ثبت درخواست الکترونیکی در تارنمای خدمات الکترونیک به آدرس GNAF.POST.IR و پرداخت هزینه توسط درخواست‌کننده، علاوه بر ارسال پیامکی کد شناسه مخصوص (رمز) برای مشتری، اطلاعات مکانی که شخص به همراه اطلاعات هویتی خود ثبت کرده، برای نامه‌رسان مربوطه در محل مشتری ارسال می‌شود.

وی گفت: نحوه ثبت درخواست احراز نشانی آدرس پست، از طریق سامانه استعلام وضعیت آدرس پست، به نشانی اینترنتی gnaf.post.ir، بخش احراز نشانی مشتریان، امکان پذیر بوده و همچنین، نحوه پیگیری احراز نشانی آدرس پست، از طریق بخش پیگیری احراز نشانی مشتریان، انجام میشود.

نظر شما