شناسهٔ خبر: 66751059 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

خودروی هوشمند سایپا، واردنشده عوض شد + عکس

برند دیپال چانگان تصاویر رسمی مدل L۰۷ خود را منتشر کرد. این خودرو یک سدان هوشمند چینی به حساب می‌آید که با همکاری هوآوی ساخته شده است. دیپال SL۰۳ EV-R که در واقع همزاد این خودرو محسوب می‌شود، قرار است توسط سایپا به بازار ایران بیاید.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، امیرمسعود عابدین_ برند دیپال چانگان تصاویر رسمی مدل L۰۷ خود را منتشر کرد. این خودرو یک سدان هوشمند چینی به حساب می‌آید که با همکاری هوآوی ساخته شده است. دیپال SL۰۳ EV-R که در واقع همزاد این خودرو محسوب می‌شود، قرار است توسط سایپا به بازار ایران بیاید.

چانگان دیپال L۰۷ مجهز به سیستم رانندگی هوشمند هوآوی بوده و در انواع مدل‌های EV و EREV (برد وسیع) موجود است. دیپال L۰۷ را می‌توان به عنوان برادر دیپال SL۰۳ (خودروی وارداتی سایپا) در نظر گرفت، با این تفاوت که در L۰۷ فناوری هوشمند تمرکز دارد. چانگان در نوامبر ۲۰۲۳ یک "یادداشت همکاری سرمایه گذاری" با هواوی برای توسعه سیستم های رانندگی هوشمند خودرو امضا کرد.

خودروی هوشمند سایپا، واردنشده عوض شد /عکس

در حال حاضر SL۰۳ در تایلند به عنوان L۰۷ شناخته می‌شود. گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که دیپال ممکن است نام سری محصولات خود را تغییر دهد، به طوری که سدان‌ها با L0 و SUV‌ ها با S0 شروع می‌شوند.
از نظر ظاهری، دیپال L۰۷ سبک طراحی SL۰۳ را با تغییرات متعدد ادامه می‌دهد. قسمت جلویی شکل رادیکال‌تری به خود گرفته است. نمای پشتی تفاوت زیادی با SL۰۳ نداشته و شامل یک چراغ کشیده و متصل با گرافیک منتهی به نشان دیپال می‌شود. یک بال عقب برقی نیز در این قسمت وجود دارد.

خودروی هوشمند سایپا، واردنشده عوض شد /عکس

بر اساس اطلاعات اعلام شده، ابعاد این خودرو ۴۸۷۵/۱۸۹۰/۱۴۸۰ میلی‌متر با فاصله بین دو محور ۲۹۰۰ میلی‌متر است. طول بدنه ۵۵ میلی‌متر بیشتر از SL۰۳ است در حالی که ابعاد دیگر بدون تغییر باقی می‌مانند.

خودروی هوشمند سایپا، واردنشده عوض شد /عکس

نسخه EV مجهز به یک موتور الکتریکی ۲۴۸ اسب بخاری است در حالی که نسخه EREV از یک موتور ۱۵۰۰ سی سی لیتری ۹۷ اسب بخاری و یک موتور الکتریکی ۲۱۵ اسب بخاری نیرو می‌گیرد. هر دو نسخه دارای بسته باتری لیتیومی هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما