شناسهٔ خبر: 66470876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خبر داد

جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طی سال گذشته بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر استان جمع آوری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، پیام جلالی امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: طی یک‌سال گذشته، در برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان، بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی مردمی جمع‌آوری و هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هلال احمر به دنبال این است که در پرتو کرامت انسانی، فرهنگ صلح، نوع دوستی و صمیمیت را در جامعه برقرار کند، افزود: در یکسال گذشته، ۲۴۹ فعالیت داوطلبی و ۱۹ پروژه داوطلبی محرومیت‌زدا، ۲۹ کاروان سلامت، ۴۲ طرح مشارکت اجتماعی ایرانیان و ۱۲ طرح نیابت با حضور اعضای داوطلب در سطح استان برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خاطرنشان کرد: در این مدت، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ بسته غذایی در بین افراد کارتن‌خواب و بیش از سه هزار و ۵۰۰ بسته غذایی در بین افراد کم برخوردار توزیع شده، ۲۰۵ سفره افطاری برگزار و توسط اعضای داوطلب ۸۱ واحد خون برای بیماران نیازمند اهدا شد.

جلالی با اشاره به اینکه خدمات بشردوستانه هلال‌احمر بی حد و مرز بوده و مردم محور بودن اساس فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است، گفت: در فعالیت‌های اجرا شده توسط حوزه داوطلبان استان و شعب تابعه، بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات ارائه شده بهره‌مند شدند و ۶۵۰۰ نفر عضو داوطلب جهت همکاری در برنامه‌های داوطلبی مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: ۱۲۲ خانه هلال در سطح استان فعال است که طی این یکسال، دو هزار نفر از آموزش‌های امدادی هلال احمر و یک هزار نفر از آموزش‌های متفرقه بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان تصریح کرد: خدمات داوطلبی مرزی ندارد و جمعیت هلال احمر تلاش می‌کند سرمایه انسانی و ارزشمند داوطلبان را ساماندهی کرده و از ظرفیت آن‌ها برای کمک به نیازمندان بهره بگیرد.

نظر شما