شناسهٔ خبر: 66467750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد 

سمنان - ایرنا - نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی گفت: ایجاد دانشکده علوم پزشکی این شهرستان با پیگیری‌های صورت گرفته تصویب شد و از بودجه سال ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد. 

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر علیزاده روز جمعه در سخنرانی در جمع نمازگزاران جمعه دامغان در مصلای امام خمینی(ره) این شهر، گفت: طی دوره اول نمایندگی‌ام در مجلس شورای اسلامی، از طریق دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی در دامغان اقدام شد که نتیجه‌بخش نبود.

وی به سابقه موافقت برای توسعه آموزش و خدمات پزشکی در دامغان اشاره کرد و ادامه داد: طی توافق با وزارت علوم، مقرر شد که طی افقی چهار ساله رشته های دانشکده علوم پزشکی در دانشکده بهداشت در دامغان اضافه شود و پس از آن برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی اقدام شود که بسیار زمان‌بر بود.

علیزاده اضافه کرد: با توجه به زمان طولانی تا چهار سال آینده و طی مراحل اداری لازم برای آن، دیدارهایی با دولتمردان و مسوولان مربوطه انجام شد و در نهایت، مهرماه سال گذشته در دیدار با دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قول مساعد در خصوص ایجاد دانشکده داده شد.

وی تصریح کرد: پس از آن، طی ۲ دیدار بعدی با وزیر و نطق ۱۹ فروردین در مجلس شورای اسلامی، در نهایت، ۲۵ فروردین ماه امسال با وزیر بهداشت دیدار و احداث دانشکده علوم پزشکی در دامغان تصویب شد.

علیزاده به سفر پر برکت آیت‌الله رئیسی رییس جمهور اشاره کرد و افزود: در سفر آیت الله رئیسی به استان سمنان و شهرستان دامغان، این نوید به مردم این شهر داده شد و طی اقدامات انجام شده در بودجه سال ۱۴۰۳، برای دانشکده علوم پزشکی دامغان ردیف و اعتبار لحاظ شد.

وی خاطرنشان کرد: باید همچنان تلاش شود تا ضمن تخصیص اعتبار، زمین مربوطه به سرعت معرفی و اقدامات اداری و زیرساختی با سرعت دنبال شود تا هر چه سریع‌تر شاهد ایجاد دانشکده علوم پزشکی در شهر دامغان باشیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک، با تلاش و پیگیری های صورت گرفته از سوی آیت الله سید عیسی طباطبایی نماینده رهبر معظم انقلاب در لبنان و حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه، این امر محقق شد و با تلاش این افراد و موافقت شخص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این مصوبه مهم برای مردم دامغان به نتیجه رسید.

اشاره آیت‌الله رئیسی به نیازهای دامغان

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس جمهور ۳۱ فروردین در دومین روز از سفر به استان سمنان در جمع مردم دامغان گفته بود: مردم دامغان بیش از هزار سال است که سِمت خدمتگزاری به زائران امام رضا(ع) دارند. بنابراین در محاسبات نباید بر اساس جمعیت ثابت نگاه کنیم. با توجه به حضور مهمانان امام رضا(ع) در این شهرستان، وضعیت مراکز درمانی و بهداشتی دامغان باید حتما متحول شود و نباید بر اساس فرمول‌های سرانه جمعیت ثابت به ایجاد زیرساخت‌های درمانی نگاه کرد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: نیروسازی برای مراکز درمانی هم اهمیت زیادی دارد. از سراسر کشور می‌توان نیروهایی را به مراکز درمانی این منطقه اعزام کرد. بهترین راه این است که در همین منطقه نیروی انسانی تربیت و دانشکده علوم پزشکی در شهرستان دامغان ایجاد شود. فعال شدن دانشکده علوم پزشکی در این شهرستان می‌تواند تامین‌کننده نیروی انسانی درمانی در دامغان و شهرستان‌های اطراف باشد.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: برای شهرستان دامغان پنج مصوبه از جمله در حوزه راه‌ها در دور دوم سفر تصویب شد که در جلسات مورد کار کارشناسی قرار گرفت که اجرای آن دنبال می‌شود. به همراهی شما مردم عزیز برای اجرای طرح‌ها و تحقق اهداف نیازمندیم و قول می‌دهیم که تمام توان موجود را برای حل مسائل جامعه به کار بگیریم.

نظر شما