شناسهٔ خبر: 66444072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تداوم روند کاهشی دما در مازندران

کارشناس هواشناسی از تداوم روند کاهش دما تا روز شنبه در مازندران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، کارشناس هواشناسی گفت: امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه شاهد افزایش ابر در استان بودیم و کاهش دما در ارتفاعات محسوس تر بود.

تاکامی افزود: روند کاهش دما تا روز شنبه در استان ادامه دارد و برای روزهای پنجشنبه و جمعه جو استان غالبا نیمه ابری تا ابری است و در ارتفاعات به ویژه در غرب استان احتمال رگبارهای پراکنده وجود دارد.

او گفت: گذر عصر جمعه به صبح شنبه ناپایداری ها در استان افزایش پیدا می کند و در اغلب مناطق بارندگی ها را خواهیم داشت که میزان بارشها در ارتفاعات بیشتر از مناطق ساحلی و جلگه ای پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی افزود: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، صاعقه و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی از پیامد‌های این سامانه است.

تاکامی در ادامه خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود شهروندان عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

<div id="video-display-embed-code_11065314"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4221833/11065314?width=600&height=300"></script></div>

 

نظر شما