شناسهٔ خبر: 66441052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس: روزانه ۵۰۰ نفر به مرکز تعویض پلاک کرمان مراجعه می‌کنند

کرمان - ایرنا - مدیر موسسه راهگشا (وابسته به بنیاد تعاون فراجا) استان کرمان از مراجعه روزانه بیش از ۵۰۰ ارباب رجوع به مرکز تعویض پلاک مرکز این استان و حساسیت بسیار زیاد اقدامات در آن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمان، حسین زاهدنیا روز چهارشنبه با اشاره به شمار بالای مراجعان این واحد گفت: در سال ۱۴۰۲ در این مرکز ۷۸ هزار نقل و انتقال خودرویی و بیش از ۲ هزار نقل و انتقال موتورسیکلت انجام شده که این جدای از غرفه پر مراجعه استعلام است و بالای ۵۰ درصد مراجعان با این غرفه سر و کار دارند.

وی با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع در بازدیدهای مستمر از غرفه های تعویض پلاک به کاربران یادآوری می شود، افزود: روزانه بالغ بر ۳۸۰ نوبت به صورت اینترنتی نوبت دهی می شود و بالغ بر۲۰۰ مراجعه اینترنتی و متفرقه نیز به غرفه استعلام صورت می گیرد و بخشی از این مراجعان نیز بدون نیاز به نوبت قبلی برای پیگیری اصالت اسناد و مدارک خودرویی به این غرفه مراجعه می کنند.

زاهدنیا از جمله دلایل تجمع زیاد مراجعان در برخی غرفه ها را اینگونه شرح داد: افرادی که دارای مشکل توقیف پلاک و یا خرید وکالتی خودرو هستند و یا در نقل و انتقال خودرو با مشکلات احراز هویت خودرو از نظر ارکان و شماره موتور مواجه شدند نیز به دلیل اینکه باید اسناد و مدارکشان به طور بسیار دقیق بررسی و احراز اصالت شوند ممکن است در روند تکمیل مدارکشان به سبب نقص مدارک با وقفه مواجه شوند و همچنین درصد زیادی از مردم از ساز و کار دریافت اینترنتی نوبت اطلاع ندارند و با مراجعه حضوری درصدد انجام امور تعویض پلاک و دیگر امور خودرویی خود برآیند.

وی با اشاره به اینکه سامانه نوبت دهی اینترنتی هر ۱۰ دقیقه یک نوبت اعطا می کند، گفت: در مواردی که به فرد، زمان و ساعت دقیق مراجعه به مرکز تعویض پلاک توسط کاربر اینترنتی اعلام می شود اما فرد خیلی زودتر از ساعت تعین شده حضور می یابد و یا با مدارک ناقص اقدام به انجام امور خود می کند که همه این ها زمینه ساز تجمع و شمار بالای مراجعان این مرکز شده است.

مدیر موسسه راهگشا استان کرمان با اشاره به اختصاص سامانه نوبت دهی مختص هر غرفه، صندلی مناسب و چند آبخوری در سالن انتظار این واحد و همچنین راه اندازی یک واحد عرضه محصولات غذایی در محوطه تعویض پلاک گفت: در راستای افزایش رضایتمندی مردم و مراجعان در نظر داریم غرفه استعلام از نظر تعداد نیرو توسعه یابد و باز هم اگر این مرکز از نظر وسعت عملکرد جوابگوی مراجعان نیست از متولیان امر در شهرداری و سایر سازمان های مربوطه می خواهیم برای توسعه این مرکز اقدام کنند.

زاهدنیا با اشاره به اینکه تنها طی فروردین ماه امسال پنج هزار و ۳۰۰ تعویض پلاک خودرو و ۱۰۰ مورد تعویض پلاک موتورسیکلت در استان کرمان انجام شده است گفت: هم اکنون روند ساخت همه پلاک ها در این مرکز صورت می گیرد و از آنجا که بخش زیادی از سئوالات و اقدامات حوزه تعویض پلاک از طریق دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ و سامانه "پلیس من" قابل انجام است اما شهروندانی که ترجیح می دهند حضورا مراجعه کنند باعث افزایش تجمع و هدر رفت زمان خود می شوند اما به هر صورت همه کارکنان این مرکز برای راه انداختن کار مردم به شکل مضاعفی تلاش می کنند تا هیچگونه کم توجهی و بی احترامی به مردم صورت نگیرد.

به گزارش ایرنا چندی پیش یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از شلوغی صف مراجعان در این مرکز گلایه کرده بود.

نظر شما