شناسهٔ خبر: 66440255 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ متروی تهران

اقتصاد ایران: پروژه توسعه شرقی خط ۲ متروی تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل‌ونقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده است و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوزهای تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد. این مسیر ریلی - تونلی از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم با راه‌اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲، دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکان‌پذیر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه‌اندازی پایانه جدید شرق مد نظر قرار گرفته است، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری مجددا بررسی می‌شود. پروژه توسعه شرقی خط ۲ که اتفاقا به پایانه جدید شرق ختم می‌شود، در طرح جامع حمل‌ونقل ریلی پایتخت مصوب شده است، اما مسیر و محل ایستگاه‌های آن باید مورد مطالعه مجدد قرار بگیرد و مجوزهای لازم را دریافت کند. 

نکته مهم در مورد ادامه خط ۲ مترو به سمت شرق آن است که حدود ۱۴۰۰ متر از این مسیر حفاری و تونل‌سازی شده است و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی ۳۶۰۰ متر دیگر، عملا از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می‌شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است. 

براساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوزهای لازم و تامین به‌موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه متروی فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی‌های لازم برای ایجاد دیگر مدهای حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان‌سنجی‌های صورت‌گرفته تایید شود، می‌توان به راه‌اندازی سایر سیستم‌های حمل‌ونقلی مثل قطار سبک شهری (ال‌آرتی) در این مسیر هم فکر کرد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه لینک کپی شد
  • مترو
  • متروی تهران
  • پایانه شرق
  • خط ۲ متروی تهران
  • خط ۲ مترو
نرم افزار موبایل ایلنا
تلگرام خبر
همراه اول - همراه مکانیک -آچاره
رایتل

برچسب‌ها:

نظر شما