شناسهٔ خبر: 66422228 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز:

۶۲ دانش‌آموز نخبه کشور تجلیل می‌شوند/ رونمایی از پوستر جایزه البرز۶۲

تهران- ایرنا- مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: با هدف توسعه علم و دانش ۶۲ دانش آموز برتر کشور در شصت و دومین سال تاسیس این بنیاد با اهدا جایزه نقدی، لوح و نشان البرز (جایزه البرز) مورد تجلیل قرار می گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حیدر ارشدی در جمع خبرنگاران با تشریح اهداف شکل گیری بنیاد فرهنگی البرز اظهار داشت: در آیین تجلیل از دانش آموزان برتر حدود ۱۰ میلیارد تومان جوایز نقدی به ۶۲ نفر اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه همایش تجلیل از دانش آموزان برتر ۱۷ اردیبهشت در سالن مرکز همایش های بین الملل صدا و سیما برگزار می شود، گفت: در آیین آبان ماه امسال نیز که به برترین دانشجویان و حوزویان و مخترعان اختصاص دارد که از دانش‌آموزان برتر سراسر کشور در پایه‌های نهم و دوازدهم تجلیل به عمل می‌آید.

ارشدی با بیان اینکه جوایز مورد اهدا از محل درآمد موقوفه تامین می‌شود و طبق نیت واقف، ریالی از این جایزه توسط دیگران حمایت نمی شود، افزود: بر اساس مسیر صحیحی که واقف بیش از ۶۰ سال قبل پایه گذاری کرده امروز هم بر همان مدار این بنیاد تامین درآمد می کند و دنبال این است که بتواند به عنوان پرچم دار وقف علم و فناوری در کشور این نگاه و رویکرد را در جامعه ترویج کند.

وی گفت: بنیاد فرهنگی البرز با بیش از نیم قرن تجربه از موسسات فرهنگی وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه است؛ امیدوارم که خیران و نیک اندیشان در کنار اقدامات خیرخواهانه که به طور معمول جاری است بتوانند نیات خود را به سمت وقف‌های علمی هدایت کنند و بنیاد البرز آمادگی دارد که تجربیات بیش از ۶ دهه خود را در اختیار این عزیزان قرار دهد.

ارشدی اظهار داشت: بنیاد البرز در راستای شعار سال و عمل به سیره معصومان (ع) بتواند با حمایت از دانشمندان کشورمان را به قله‌های پیشرفت رهنمون کند.

به گفته وی، مراسم دیگر در نیمه دوم سال برگزار می شود و طی آن از ۶۲ دانش آموز برتر تجلیل به عمل می آید. میزان جوایز در نخبگانی در بخش دانشجویان و طلاب هر نفر یک صد میلیون تومان به همراه گواهی البرز در بخش فناوران و مخترعان هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان به همراه گواهی البرز و در بخش دانشمندان از ۴ دانشمند برتر و یک دانشمند جوان تقدیر می شود که هر کدان ۵۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی همراه با گواهی و نشان البرز اعطا می شود.

۶۲ دانش‌آموز نخبه کشور تجلیل می‌شوند/ رونمایی از پوستر جایزه البرز۶۲

در خاتمه این آیین از پوستر شصت و دومین آیین اهدا جایزه البرز رو نمایی شد.

نظر شما