شناسهٔ خبر: 66707577 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

زائران ایرانی از فردا به مکه می‌روند

محمدرضا بختیاری

نخستین گروه از زائران حج تمتع ۱۴۰۳ پس از ۵ روز حضور در مدینه، با احرام در مسجد شجره عازم مکه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزار اعزامی ایسنا به حج، علی اصغری، مسئول ستاد مدینه با بیان اینکه تمام زیرساخت‌ها برای میزبانی از زائران در مدینه آماده است، اظهار کرد: عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ به بهترین شکل در حال انجام است و با هماهنگی‌هایی که در ایران و کشور میزبان شده است سفر هوایی زائران به مدینه براساس برنامه‌ریزی‌ها جریان دارد.

او افزود: تا پایان امشب (جمعه ۲۸ اردیبهشت) حدود ۹ هزار و ۳۳۳ نفر از زائران ایرانی به مدینه خواهند رسید. زائران کاروان‌ها حج تمتع تاکنون در ۱۷ هتل در شهر پیامبر (ص) اسکان یافته‌اند.

مسؤل ستاد مدینه با بیان اینکه به روزهای اوج حضور زائران کشورمان در مدینه نزدیک می‌شویم، گفت: هم‌اکنون زائرانی از ۱۱ استان کشورمان،   از جمله آذربایجان شرقی، البرز، تهران، خوزستان، سمنان، قم، قزوین، کرمان، کرمانشاه، لرستان و مرکزی در قالب ۷۱ کاروان در مدینه حضور دارند. پیش‌بینی می‌شود در دو روز آینده میزبان ۱۲ هزار زائر ایرانی باشیم.

اصغری با اشاره به اینکه فرصت پنج روزه نخستین کاروان‌ها برای حضور در مدینه رو به پایان است، افزود: یکی از اقدامات مهم حج تمتع ۱۴۰۳ این است که تمام زائران برای نخستین بار به وسیله قطار سریع‌السیر از مدینه به مکه عازم خواهند شد. در همین راستا حدود هزار و ۷۵۵ تن از زائران فردا (شنبه ۲۹ اردیبهشت) عازم مدینه خواهند شد. این زائران پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد شجره مُحرم خواهند شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما