شناسهٔ خبر: 66421853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

حدود ۲۸۰ رتبه زیر هزار کنکور سراسری کرمانشاهی هستند

کرمانشاه_ایرنا_ مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: ۲ رتبه تک رقمی کنکور، ۲۷ رتبه زیر ۱۰۰ و حدود ۲۸۰ رتبه زیر هزار کنکور سراسری در سال گذشته از استان کرمانشاه بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سلمان محمدی روز سه‌شنبه در مراسم زنگ سپاس به مناسبت هفته معلم در هنرستان صنایع شیمیایی کرمانشاه بیان کرد: در گذشته مافیای کنکور مرجعیت را از معلم و مدرسه گرفته بود اما با اعمال ۵۰ درصد معدل امتحانات برای کنکور و برنامه ارتقا آن به ۶۰ درصد بار دیگر این مرجعیت باز می گردد و شاهد عدالت آموزشی و محرومیت زدایی خواهیم بود.

وی افزود: به دنبال تحقق کیفیت بخشی به نظام آموزشی با اعمال معدل امتحانات نهایی و نیز پایش متوسطه اول و ابتدایی در یک برنامه بلند مدت و همچنین تقویت مدارس دولتی به عنوان مطالبه مقام معظم رهبری هستیم.

محمدی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید به مساله اول استان تبدیل شود و باید سهم اعتبارات عمرانی آن نیز افزایش یابد که خوشبختانه سال گذشته این سهم سه برابر افزایش پیدا کرد و از ۳۰ میلیارد تومان به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه گفت: به دنبال اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم و باید مدارس ما در تراز این سند قرار بگیرند.

محمدی اجرای رتبه بندی معلمان را در راستای تحقق این سند دانست و گفت: هدف رتبه بندی فقط معیشت معلم نیست بلکه ارتقا کیفیت آموزشی و منزلت معلم هدف آن است.

وی از طرح شهید سلیمانی به عنوان دیگر برنامه بزرگ آموزش و پرورش نام برد و افزود: در راستای این طرح ۶۰ مکان ورزشی در مدارس استان ساخته شده است.

محمدی همچنین اجرای طرح شهید محمدسعید جعفری را در راستای استعدادیابی دانش آموزان دانست و گفت: در کشف استعداد و مهارت آموزی در مجموعه هنرستان های استان موفق بوده ایم و به دنبال ارتباط با کارخانه ها هستیم تا دانش آموزان را به صنعت متصل کنیم.

به گزارش ایرنا، استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۳۵۰ هزار دانش آموز دارد که در سه هزار و ۴۶۴ مدرسه با ۱۳ هزار و ۷۵۱ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما