شناسهٔ خبر: 66708390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه موقت اهواز تأکید کرد؛

لزوم توجه به فرزندآوری و جوانی جمعیت برای جلوگیری از کاهش جمعیت

اهواز- امام جمعه موقت اهواز گفت: برای جلوگیری از کاهش جمعیت در کشور باید به موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت توجه ویژه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محسن حیدری در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز با تبریک دهه کرامت و فرخنده میلاد حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) به ساحت مقدس امام زمان (عج) و مردم ولایتمدار استان خوزستان و نمازگزاران، گفت: وجود حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) در کشور ما نعمت بزرگی است و باید قدر این نعمت‌ها را بدانیم.

وی در ادامه به روز ملی جمعیت اشاره کرد و افزود: جوانی و افزایش جمعیت دغدغه اصلی بشریت و نه تنها ایران، بلکه همه کشورهاست، بنابراین از جوانان انتظار می‌رود با ازدواج آسان و فرزندآوری به جوانی جمعیت و جلوگیری از کاهش جمعیت کمک کنند.

آیت الله حیدری در ادامه خطاب به مسؤولان گفت: البته در بحث جوانی جمعیت، تسهیلگری نقش مهمی دارد و باید مسئولان به وعده‌های خود در زمینه تأمین مسکن و اعطای وام در زمینه فرزندآوری و جوانی جمعیت عمل کرده و وعده‌ها در حد حرف باقی نماند و مردم را به فرزندآوری ترغیب کنند.

خطیب نماز اهواز در ادامه به سوم خرداد، سالروز فتح غرورآفرین خرمشهر اشاره و اضافه کرد: سوم خرداد، نماد مقاومت ایران است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس به دنیا منتقل شده است، ادامه داد: در این سال‌ها قدرت شکست ناپذیر ایران را به رخ دنیا کشیده شد.

وی در خصوص موضوع عفاف و حجاب گفت: مسؤولان و مردم باید این موضوع را با جدیت پیگیری کنند، مسئله عفاف و حجاب با امر به معروف و نهی از منکر قابل حل است.

نظر شما