شناسهٔ خبر: 66708404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

تعدد مدیریت آب در شمال استان به کشاورزان ضربه می‌زند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه تعدد مدیریت منابع آب ضربه‌های مهمی به اهالی شمال استان می‌زند گفت: عقل مدیریتی می‌گوید مدیریت کانال و سد، باید در دست یک مجموعه واحد باشد.

صاحب‌خبر -

تعدد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل آیت الله عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل افزود: آقای رئیس جمهور روز یکشنبه از طریق فرودگاه پارس آباد به افتتاح سد قیزقلعه سی خواهد رفت؛ این سد انحرافی مثل سد خداآفرین از شاهکار‌های بزرگ جمهوری اسلامی در منطقه ماست و در مجموع از طریق وزارت جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای این سد هزینه شده است و به مرحله افتتاح رسیده است.
وی ادامه داد: اکثر اراضی پایین دست سد قیز قلعه سی در استان اردبیل قرار دارد و با احداث سد و کانال ۴۲ هزار هکتار زمین زیر کشت می‌رود که ۳۸ هزار هکتار آن در استان اردبیل و ۴ یا ۵ هکتار در آذربایجان شرقی است آیا معقول است مدیریت و معیشت ۳۸ هزار هکتار و مدیریت بیش از ۳۰۰ هزار نفر که از این اراضی ارتزاق می‌کنند به استان دیگر سپرده شود؟
خطیب جمعه اردبیل با تاکید بر لزوم رفع این ناهماهنگی گفت: من از تمام نمایندگان می‌خواهم با وحدت و درایت سریعاً این معضل را حل کنند.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شواری اسلامی، از نمایندگان منتخب مردم در مجلس خواست با وحدت و درایت، مشکلات موجود در حوزه‌های انتخابیه خود را احصا و برای حل آن اقدام کنند.
رسیدگی به مشکل پرداخت نشدن معوقات رتبه‌بندی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ فرهنگیان از جمله مواردی بود که در خطبه‌های نماز جمعه مورد تاکید آیت الله عاملی قرار گرفت.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به مسئله فلسطین اشاره و نشست سران کشور‌های عربی در بحرین را سر تا پا ننگ و رسوایی ارزیابی کرد.
خطیب جمعه اردبیل با اشاره به اعتراض ملت‌های عرب به این نشست و تجلیل از حمایت‌های ایران از مردم فلسطین گفت: کشور‌های عربی در منامه، حماس و جهاد اسلامی را تروریست معرفی و طوفان‌الاقصی را محکوم کردند! تمام جزئیات این کنفرانس را آمریکا و اسرائیل تنظیم کرده بودند.

نظر شما