شناسهٔ خبر: 66420602 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مبادله سالانه ۳ و نیم میلیون تن کالا در مرز سرخس

سه و نیم میلیون تن کالا سالانه از مرز سرخس ترانزیت، صادرات و یا واردات می‌شود.

صاحب‌خبر -

مبادله سالانه ۳ و نیم میلیون تن کالا در مرز سرخس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون منابع انسانی منطقه ویژه اقتصادی سرخس  در مراسم قدردانی از کارگران نمونه و فعال واحد‌های تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی سرخس با تبریک هفته کارگر گفت:  در صورتی که منطقه آزاد به طول کامل مستقر شود، نیرو‌های کار افزایش و زیرساخت‌ها توسعه پیدا کنند، این عدد به ۱۵ میلیون تن می‌رسد. 

محمد رضا برهمند  با اشاره به اهمیت کمک به معیشت کارگران، گفت: مهم‌ترین هدفی که در واحد کار، خدمات و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی سرخس دنبال می‌شود، ارائه خدمات مطلوب و شایسته به کارگران است.


وی افزود: مهم‌ترین رکن توسعه منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیروی کار ماهر، مجرب و متعهد است و در دو سال اخیر معادل ده سال گذشته، فعالیت اقتصادی در این منطقه انجام شده و آمار‌های مربوط به ورودی خروجی‌های منطقه این ادعا را تایید می‌کند.

معاون منابع انسانی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به گذشت ۲۵ سال از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سرخس، گفت: در این سال‌ها شاهد تصویب چندین باره لایحه ایجاد منطقه آزاد بودیم که هر بار بنا به دلایلی موافقت نهایی صورت نمی‌گرفت، اما این بار با تلاش همدلی مثال‌زدنی مدیران شهرستان این لایحه در صحن علنی مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید شد.

نظر شما