شناسهٔ خبر: 66419978 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

راهکار سخنگوی قوه قضائیه برای خروج دیدارهای مردمی از حالت تشریفاتی

زهرا میرزایی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: امروز عمدتاً مردم به دلیل اینکه اطلاعات حقوقی بسیار پایینی دارند در هر معامله‌ای که وارد می‌شوند متضرر می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر در حاشیه دیدار مردمی در حرم شاه عبدالعظیم‌ حسنی در جمع خبرنگاران گفت:  امروز عمدتاً مردم به دلیل اینکه اطلاعات حقوقی بسیار پایینی دارند در هر معامله‌ای که وارد می‌شوند متضرر می‌شوند، چون اطلاعات کافی را ندارند و  با توجه به عدم اطلاعات حقوقی و عدم توانایی اخذ وکیل وارد عرصه‌های می‌شوند.  بسیاری از کسانی که امروز آمدند به نوعی کلاه سرشان رفته و نتوانستند حق و حقوق خود را اخذ کنند و متضرر شدند؛ عمدتاً کسانی بودند که آمدند سرمایه‌گذاری کردند.

جهانگیر افزود: استانداردسازی یک سری از قراردادها را انجام داده‌ایم و در حال انجام سایر هم هستیم. امیدوارم  امسال بتوانیم قراردادهای پرتکرار را ابلاغ کنیم‌، مخصوصاً در حوزه مسکن و آن را تمام کنیم تا ماه‌های آینده به تمام بنگاه‌های املاک و دفاتر مردم بی‌جهت گرفتار کلاهبرداری‌های این چنین نشوند و باعث  افزایش پرونده‌های ورودی نشود.

وی در پایان گفت: برای اینکه این دیدارهای مردمی از حالت تشریفاتی خارج شود و افراد بتوانند همه حقوق خود را پیگیری کنند، تلاش می‌کنیم تا اگر جایی می‌رویم مجموعه‌های اجرایی مثل شهرداری و  بخش‌های دیگر هم حضور داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما