شناسهٔ خبر: 66417468 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر از رژیم صهیونیستی است

خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا علیه جنایت های رژیم صهیونیستی صعودی شد. دانشگاهها و مراکز آموزشی آمریکا در «همبستگی با مردم غزه»، صحنه تحصن و اعتراض دانشجویانی ست که توسط نیروهای امنیتی و پلیس سرکوب می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، جامعه شناس و پژوهشگر اجتماعی و سیاسی از ارومیه در گفتگوی تلفنی با خبر مهاباد با اشاره به اینکه شمار بازداشتی ها از 130 نفر گذشته جمعی از دانشجوهای معترض هم از ادامه تحصیل تعلیق شدند گفت: آنچه در دانشگاه های آمریکا شاهد هستیم نشان دهنده بیداری افکار عمومی جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق و دامنه تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی و نسل کشی در غزه توسط اسرائیل با حمایت آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی است.

دکتر فتح اللهی اضافه کرد: خاموش کردن صدای دانشجویان با رفتارهای خشن خاموش کننده مطالبات بر حق افکارعمومی جهان نخواهد بود و لازم است که دنیا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی به این مهم توجه کنند.

بر شمار دانشجوها و ساختمان هایی که تحصن در آنجا صورت می گرفت هر روز افزوده می شد تا روز هفتم که رئیس دانشگاه به پلیس گفت بیایید جمعش کنیم. حدود 100 نفر از دانشجوها و اعضای هیئت علمی مجروح شدند 712 نفر بازداشت.

<div id="video-display-embed-code_11060065"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4220409/11060065?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما