شناسهٔ خبر: 66433964 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سیاست های دو گانه غرب در قبال مسئله اسرائیل غاصب و فلسطین

غرب در قبال اسرائیل غاصب و فلسطین با معیارهای دوگانه برخورد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ نخست وزیر ایرلند در این باره گفت: اتحادیه اروپا و قدرتهای غربی در خصوص موضوعات مرتبط با اسرائیل و فلسطین با معیارهای دوگانه برخورد می‌کنند.

لئو وردکار، نخست وزیر ایرلند در سخنانی به شدت از معیارهای دوگانه در غرب انتقاد کرد.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل هم گفت، تدوین و پیش‌نویس‌کردن قطعنامه‌های جدید برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه هر بار با سنگ‌اندازی آمریکا و متحدانش متوقف شده است.

پولیانسکی،در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک توضیح داد:جنگ غزه رفتاردوگانه کشورهای غربی را نمایان کرد و آنها حتی جرأت ندارند از اقدامات اسرائیل آنطور که هست نام ببرند.

نماینده بلژیکی پارلمان اروپا هم در نشست پارلمان اروپا استاندارد‌های دوگانه اتحادیه اروپا در قبال اسرائیل محکوم کرد. 

مارک بوتنگا گفت: همکاران عزیز من علیه ایران تحریم می‌خواهید، زیرا ایران به طور واضح قوانین بین المللی را با واکنش به تخریب کنسولگری اش توسط اسرائیل نقض کرده است. اما چرا علیه اسرائیل تحریم نمی‌خواهید آن هم در حالیکه اسرائیل به سوریه، لبنان، بیمارستانهای غزه، کنسولگری ایران حمله کرده است ، تحریم نمی‌کنید؟ حتی زمانی که موشک‌های اسرائیلی در عراق می‌افتد. شما بخشی از ارتش ایران را تروریست می‌نامید، اما آیا از تروریسم دولتی از سوی ارتش اسرائیل هم حرفی می‌زنید؟

وی اضافه کرد:یا قوانین بین الملل باید برای همه به یک شکل اجرا شود یا ما در دنیایی فرو خواهیم رفت که قوانین قدرتمندان و آشوب در آن حاکم خواهد بود. سیاست یک بام و دو هوای شما با سرعت بی سابقه‌ای اعتبار اندکی را که هنوز برای اتحادیه اروپا در صحنه بین الملل باقیمانده از بین می‌برد. حقیقتا ما نمی‌توانیم این طور ادامه دهیم.

جوادی،کارشناس مسائل سیاسی و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارومیه در گفتگوی تلفنی با خبر مهاباد در خصوص آزادی بیان و حقوق بشر، سیاستها و نگاه دوگانه غرب درموضوع فلسطین و اسرائیل و همچنین رعایت نکردن حفظ شأن مراکز علمی و پژوهشی و برخورد با دانشجویان و نخبگان دانشگاهی در غرب توضیح داد.

<div id="video-display-embed-code_11063193"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4221251/11063193?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما