شناسهٔ خبر: 66416701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردبیل:

بناهای تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای آنهاست و آگهی مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بنای تاریخی خانه آصف منتشر شده است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل ، حسن محمدی ادیب روز سه‌شنبه اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از چهار بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شده است.

وی ادامه داد: خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا واگذار می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: علاقه‌مندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

طبق اعلام روح‌الله محمدی ، رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل بافت تاریخی این شهر را با ۲۴۵ هکتار وسعت مربوط به محدوده ای شامل مجموعه تاریخی و جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و خانه‌ها و آثار همجوار است و اغلب خانه‌ها که به رجال، تجار و شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار دوران مختلف تعلق داشته و اکنون نیز سرپا مانده‌اند در محدوده بافت تاریخی اردبیل بنا شده‌اند.

استان اردبیل با پیشینه قوی فرهنگی دارای آثار تاریخی فراوان در بین استان‌های کشور است.

نظر شما