شناسهٔ خبر: 66709597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری کرمان اعلام کرد

اجرای طرح مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ با مشارکت مردم در کرمان

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان از برگزاری مسابقه «زباله بده، جایزه ببر» با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری‬ ایمنا از‬ کرمان‬ و‬ به نقل از‬ روابط‬ عمومی‬ شهرداری‬ کرمان، ‬ محمد ایلاقی اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان با همکاری سازمان مدیریت پسماند و با هدف فرهنگ‏سازی در زمینه مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ، مسابقه‌ای با عنوان «زباله بده، جایزه ببر» برای شهروندان برگزار می‏‌کند.

وی اصلی‌ترین هدف تفکیک زباله را پیشگیری از آلودگی محیط زیست دانست و افزود: این فرایند کمک می‌کند تا مواد قابل بازیافت جمع‌آوری شده و دوباره به چرخه طبیعت بازگردانده شوند و بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در هزینه‌های شهری صرفه‌جویی می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان تصریح کرد: امروزه اهمیت تفکیک زباله از مبدأ برای حفظ زیست‌بوم محلی و حتی حفظ محیط‌زیست در سطح کره زمین، بر کسی پوشیده نیست و از این‌رو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان براساس رسالت خود و با هدف ارتقای سطح فرهنگ شهروندی در زمینه حفظ محیط‌زیست به‌عنوان میراثی ارزشمند برای نسل‌های آینده اقدام به برگزاری این مسابقه کرده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان شرکت در این مسابقه می‌توانند تا پایان خرداد با ارسال عدد ۳ به سرشماره ۱۰۰۰۳۱۳۱۴ و دریافت لینک مربوط به مسابقه، ضمن اطلاع از جزئیات این مسابقه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، گفت: در این مسابقه به ۲۸ نفر اول جوایزی اهدا می‌شود؛ سه نفر اول، هریک مبلغ ۵۰ میلیون ریال و ۲۵ نفر بعدی هریک مبلغ ۱۰ میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

نظر شما