شناسهٔ خبر: 66414007 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

کارگر و کارآفرین همکاران خط مقدم نبرد اقتصادی

اولین روز از ماه می برابر با دوازدهم اردیبهشت ماه هر سال به پاس قدردانی از زحمات ارزشمند کارگران، روز جهانی کار و کارگر نامیده شده تا بتوان از زحمات و همت و تلاش آنان در پیشرفت اقتصادی جامعه تشکر و قدردانی و از حقوق آنان دفاع کرد.

صاحب‌خبر -

 اولین روز از ماه می برابر با دوازدهم اردیبهشت ماه هر سال به پاس قدردانی از زحمات ارزشمند کارگران ، روز جهانی کار و کارگر نامیده شده تا بتوان از زحمات و همت و تلاش آنان در پیشرفت اقتصادی جامعه تشکر و قدردانی و از حقوق آنان دفاع کرد.

شاید نگاه غرب به کارگر، نگاهی ابزاری و مادی باشد تا نگاهی انسانی و ارزشی، ولی دیدگاه اسلام از آنجا که برای "عمل صالح" ارزش والایی قائل است، کاملا با دیگر ملتها و فرهنگها متفاوت می‌باشد. ( آنجا که در احادیث تلاش برای بدست آوردن نان حلال برای خانواده عبادت محسوب میشود و کوشش برای مایحتاج خانواده، ثواب رزمندگان در راه خدا را دارد و عرق ریختن در این راه با قطرات خون شهیدان قیاس شده است).

پس از ارزش جایگاه کار و کارگر، نقش کارگر در جامعه از اهمیت والایی برخوردار است، خصوصا در کشور ما که همچنان درگیر جنگ اقتصادی و کش و قوس با تحریمها و زد و بندهای بین المللی با ابرقدرتهاست! اینجا طبق گفته رهبر معظم انقلاب " کارگر و کارآفرین دو همکارند در خط مقدم نبرد اقتصادی".

اینکه سالهاست شعار سال را معظم له بر مبنای موضوعات اقتصادی قرار داده و بر اقتدارملی، اشتغال آفرینی، خدمت گزاری، پاسخگویی، نوآوری و شکوفایی، اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف، جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حماسه اقتصادی، اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید، پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین و جهش تولید با مشارکت مردم تاکید کرده اند، نشان از اهمیت این مهم داشته و خواهد داشت.

اینکه اگر مردم وارد میدان اقتصاد و تولید بشوند و در کنار دولت مشارکت فعالانه داشته باشند، تولیدات ملی هم جهش پیدا میکند و گامی موثر در راستای ثروتمندی کشور، افزایش اشتغال، رفع بیکاری و مانع زدایی در جهت مشکلات کارگری و اقتصادی مردم این سرزمین برداشته خواهد شد.

کارگر و کارآفرین همکاران خط مقدم نبرد اقتصادی

البته که در کنار همه اینها باید به مساله امنیت شغلی، سیاستهای بیمه ای و حمایتی، هدایت اعتبارات و تسهیلات بانکی به سمت تولید، ایجاد زمینه های مشارکتی در زمینه صنایع دستی، کشاورزی، دامداری و ... ، ایجاد تعاونهای اقتصادی و شرکتهای دانش بنیان، نیز توجه و التفات خاص داشت. چرا که حال کارگر اگر خوب باشد قطعا حال جامعه هم خوب خواهد شد!

امروز منافع ملی ما و افق روشن آینده ما وابسته به ایمان و امید است. ما ظرفیتهای بسیاری برای پیشرفت داریم، جوانهای مستعد و آماده به کاری هم داریم، منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی ممتازی نیز هست که همه اینها را باید با چشم نعمت و فرصت نگریست و استفاده کرد.

در اولین سال شروع برنامه هفتم توسعه قرار داریم و هدف کلی این برنامه همراهی با عدالت است و قرار است به حول و قوه الهی به اهداف تک رقمی کردن تورم، اصلاح ساختار بودجه، تحول در نظام مالیاتی، تولید ۹۰ درصد از کالاهای اساسی در داخل ، افزایش بهره وری آب و ..‌ برسیم و اینها قطعا و یقینا با مشارکت و حضور مردم و کلیه اقشار جامعه دست یافتنی خواهد بود.

ما که به قول یک کاربر عرب توانسته ایم روسیه را از دست غرب، بوسنی را از دست صرب‌ها، ‌‌عراق را از چنگال داعش، ‌‌لبنان را از شر صهیونیست‌، ‌‌سوریه را از وقوع جنگ جهانی، ‌‌ونزوئلا را از محاصره آمریکا، ‌‌یمن را از هجوم عربستان و غرب، ‌‌قطر را از دست عربستان، ‌‌و اردوغان را از فتنه کودتا نجات دهیم، ‌‌غزه را هم از دست صهیونیست‌ها نجات خواهیم داد ان شاءالله، قطعا با این قدرت، با این شرایط فوق العاده پیشرفتهای نظامی و هوا و فضا، با این ظرفیت عظیم علمی و تکنولوژی، خواهیم توانست از بقیه موانع و فشارها و بحرانهای اقتصادی داخلی هم عبور کرده و به سرمنزل مقصود که ایرانی قوی و سربلند است برسیم ان شاءالله.

 

صفورا ترقی

( برگرفته از سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب + سخنرانی در جمع کارگران )

 

نظر شما