شناسهٔ خبر: 66710689 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

خاندوزی: کارخانجات ایرانی تعمیرات کشتی در دریای خزر را برای درآمدزایی احیا می کنیم

وزیر اقتصاد با بیان اینکه امروز شناور‌های دیگر کشور‌های حاشیه دریای کاسپین برای تعمیر در مجموعه تولیدی صدرا به صف شده و در نوبت ایستاده‌اند، تاکید کرد: تعمیر کشتی در حاشیه خزر عایدات ارزی قابل توجه برای ایران دارد. وزیر اقتصاد با بیان اینکه امروز شناور‌های دیگر کشور‌های حاشیه دریای کاسپین برای تعمیر در مجموعه تولیدی صدرا به صف شده و در نوبت ایستاده‌اند، تاکید کرد: تعمیر کشتی در حاشیه خزر عایدات ارزی قابل توجه برای ایران دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، سید احسان خاندوزی اظهار کرد: تقویت و احیای کارخانه صدرا بهشهر با توجه به دستور رئیس جمهور با توجه به دغدغه رهبری در راستای توسعه اقتصاد دریا محور انجام گرفت.

خاندوزی با بیان اینکه فرایند ساخت شناور در کارخانه صدرا بهشهر به مدت ۱۰ سال متوقف بود، گفت: در دولت سیزدهم ۵ فروند شناور جدید با اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری مناسب در حال ساخت است و احیای ظرفیت تولیدی کارخانه صدرا را یکی از برنامه‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی است.

وی با اظهار به اینکه امروز شناور‌های دیگر کشور‌های حاشیه دریای کاسپین برای تعمیر در مجموعه تولیدی صدرا به صف شده و در نوبت ایستاده‌اند، تاکید کرد: در حال حاضر استفاده از ظرفیت کارخانه برای تعمیر کشتی در حاشیه خزر از اهمیتی خاص برخوردار است چراکه عایدات ارزی قابل توجه به همراه داشته و باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود فضای فیزیکی و اراضی پشتیبانی این مجموعه، اما توافقات خوبی انجام شده و طرح توسعه این کارخانه با ظرفیت اشتغال بیشتر در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به ظرفیت بند امیرآباد افزود: با مصوبه منطقه آزاد و پیگیری انجام شده شاهد توسعه بیش از پیش بندر خواهیم بود و اولین کشتی رو-رو و خط آهن رو-رو بندر در حال تکمیل است.

انتهای پیام/

نظر شما