شناسهٔ خبر: 66386306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی و بین‌المللی آستارا

مهدی حسین نژادی

وضعیت پروژه‌های عمرانی، مرزی و بین‌المللی در دست اجرای آستارا با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان و تعدادی از مدیران کل استانی در فرمانداری این شهرستان مرزی استان گیلان بررسی و بر ضرورت رفع مشکلات موجود در پیشرفت پروژه ها تاکید شد.

صاحب‌خبر -

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان بعدازظهر یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه در جلسه مشترک شورای مسکن، شورای برداشت مصالح و بررسی وضعیت پروژه های عمرانی، مرزی و بین المللی آستارا که با حضور تعدادی از مدیران کل استان گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری آستارا برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی در سطح استان گیلان نباید به دلیل نبود مصالح مورد نیاز نیمه کاره رها شوند.

بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی و بین‌المللی آستارا

موسی فکور با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی شهرستان مرزی بندر آستارا ابعاد ملی و بین‌المللی دارند، افزود: پروژه‌های آستارا برای کشور و توسعه مناسبات بین‌المللی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم هستند.

وی با تاکید بر اینکه کوتاهی در اجرای پروژه‌های عمرانی ملی و بین المللی آستارا قابل قبول نیست،گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی مهم شهرستان آستارا علاوه بر این که به اقتصاد این شهرستان کمک می‌شود، می‌توان به روند رو به رشد توسعه اقتصادی کشور، استان گیلان و منطقه کمک کرد و این امر مستلزم همکاری همه مسئولان است.

فکور خاطرنشان کرد: هر نوع عدم هماهنگی در پیشبرد امور شهرستان مرزی بندر آستارا پذیرفتنی نیست و استاندار گیلان همواره بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام تاکید دارند.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در این جلسه، اظهار کرد: با هماهنگی‌های خوبی که با مسئولان استانی و شهرستانی صورت گرفته است، پروژه‌های عمرانی و بین‌المللی آستارا به زودی تعیین تکلیف خواهند شد. محمدرضا شهاب‌زاده یکی از مهمترین مشکلات در مسیر تکمیل پروژه‌های مهم عمرانی و بین‌المللی را کمبود مصالح عنوان کرد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته این مشکل رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: از پروژه ۹۰۰ واحدی مسکن مهر آستارا که از سال ۸۶ شروع شده است، ۵۰۰ واحد آن تا کنون تکمیل و تحویل داده شده است و ۱۰۰ واحد آن نیز رنگ آمیزی خواهد شد و امیدواریم به زودی تکمیل و تحویل شود.

وی، ادامه داد: ۳۰۰ واحد از مسکن مهر آستارا به دلیل مشکلات زیرساختی و عدم اقدامات به موقع از سوی پیمانکاران نیمه کاره مانده و باید هر چه سریعتر در این راستا اقدامات لازم انجام شود.

شهاب زاده، خاطرنشان کرد: از پروژه ۶۱۲ واحدی مسکن ملی ۲۰۴ واحد آن برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است که قرار است این نهادها با همکاری هم در خصوص آورده متقاضی و همچنین متراژ خانه‌های آنها تصمیم گیری کنند و مشکلات موجود در این زمینه رفع شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیرعامل توزیع برق، آب و فاضلاب، شرکت گاز، مدیر کل امور اراضی استان گیلان، مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان و همچنین نمایندگان ادارات کل حفاظت محیط زیست، صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی استان گیلان حضور داشتند و پروژه‌های عمرانی شهرستان آستارا از جمله پل در حال احداث سیبلی، مسکن مهر، نهضت ملی مسکن، بارانداز ریلی، پل کمربندی در مسیر آستارا به اردبیل، ترمینال غله، پایانه مرزی جدید، بزرگراه آستارا - آستارا، تعریض ۲ کیلومتر بعد از ایست و بازرسی، پسکرانه پشت ترمینال بار آستار و اسکله بسیج دریایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر ضرورت رفع مشکلات موجود در پیشرفت پروژه های فوق تاکید شد.

انتهای پیام 

نظر شما