شناسهٔ خبر: 66626463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دزفول با توجه به جمعیت ظرفیت احداث پنچ درمانگاه تامین اجتماعی را دارد

دزفول – ایرنا –  رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، گفت: دزفول پنج درمانگاه از بیمه تامین اجتماعی طلب دارد که باید این موضوع در سطح ملی مطالبه شود. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا مجدی نسب عصر یکشنبه در دویست و چهل و سومین نشست علنی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا، افزود: بیمه تامین اجتماعی ۶۰ هزار بیمه شده اصلی و حدود ۳۵۳ هزار نفر جمعیت در شهرستان دزفول زیر پوشش دارد.

وی گفت: طبق ساختار تشکیلاتی و شیوه نامه های بیمه تامین اجتماعی، این سازمان باید برای هر ۵۰ هزار نفر بیمه شده زیر پوشش اقدام به احداث یک درمانگاه کند که بر اساس آن، دزفول باید هفت درمانگاه تامین اجتماعی داشته باشد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول ادامه داد: دزفول با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت زیر پوشش تامین اجتماعی هم اکنون دارای ۲ درمانگاه تامین اجتماعی است که تعطیلی درمانگاه شماره ۲ دزفول برای ایجاد درمانگاه(کلینیک) در صفی آباد باید تجدید نظر شود.

افزایش تعرفه ورودی بوستان علی کله باید به بهبود خدمات آن منجر شود

رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به لایحه افزایش تعرفه ورودی بوستان ساحلی علی کله دزفول گفت: استفاده از تمام بوستان‌های دزفول به جز علی کله رایگان بوده و افزایش هزینه‌های تعرفه ورودی بوستان علی کله برای ارتقای سطح خدمات این بوستان است.

سیدباقر موسوی فخر، بوستان علی کله را مهمترین بوستان ساحلی شمال خوزستان دانست و افزود: دغدغه شورای اسلامی شهر دزفول این است که این افزایش هزینه ورودی بوستان علی کله منجر به تحمیل هزینه بیشتر به شهروندان بومی نشود.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه های ورودی بوستان علی کله باید منجر به افزایش خدمات در این بوستان شود، ادامه داد: بر اساس اصلاحیه انجام شده، مقرر شد بهای خدمات ورودی این بوستان تا چهار ساعت با بهای فعلی و بیش از چهار ساعت با بهای جدید محاسبه شود.

تعلل تامین اجتماعی در اصلاح تعرفه بیمه ساختمانی موجب سرگردانی شهروندان دزفول شده است

رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با انتقاد از رویکرد تامین اجتماعی برای بیمه ساختمانی گفت: زیاده خواهی در افزایش بیمه ساختمانی در سال گذشته، ضربه سختی به ساخت و ساز وارد کرد که با اعتراض های ملی انجام شده در کل کشور، این قانون اصلاح شد.

علیرضا زمانی راد با بیان اینکه متاسفانه با وجود اصلاح قانون همچنان تامین اجتماعی حاضر به اصلاح رویه خود در دزفول نیست، افزود: با وجود تصریح قانون همچنان مدیران بیمه تامین اجتماعی و اداره کل آن در استان به دنبال تفسیر از این قانون که به صراحت میان عوارض و بهای خدمات تفکیک قائل شده است، هستند.

وی با انتقاد از تعلل تامین اجتماعی استان و شهرستان برای عمل به این تصریح قانونی افزود: تاخیر در اجرای این قانون خسارت های زیادی به شهروندان وارد کرده است که باید این موضوع به سرعت تعیین تکلیف شود.

این عضو شورای شهر دزفول با تاکید بر لزوم پاسخگویی تامین اجتماعی گفت: اصلاحیه جدیدی که طی روزهای اخیر توسط وزارت کشور ابلاغ شده تمام ابهامات قانون قبلی را رفع کرده و جای هیچگونه تفسیر باقی نگذاشته است و انتظار از تامین اجتماعی این است که تعرفه بیمه ساختمانی را بر اساس این ابلاغ وزارت کشور اصلاح کند.

رویکرد بیمه تامین اجتماعی دزفول همراهی با مردم و مدیریت شهری است

رییس بیمه تامین اجتماعی دزفول نیز در این نشست گفت: تامین اجتماعی به عنوان سازمان عمومی غیردولتی، دستگاهی خدمات محور است که طیف مختلفی از خدمات بر اساس قانون به بیمه شدگان خود ارایه می‌کند.

محمد پورسام با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ هزار نفر بیمه شده اصلی در دزفول زیر پوشش تامین اجتماعی هستند، افزود: تامین اجتماعی دزفول مانند هر دستگاه دیگر مکلف به اجرای تکالیف قانون ابلاغی از دستگاه بالادست خود است به همین دلیل گره گشایی از بخشی از گلایه ها و انتقادات اعضای شورای اسلامی شهر دزفول از عملکرد این سازمان باید در سطح ملی و استانی دنبال شود.

وی با بیان اینکه رویکرد بیمه تامین اجتماعی دزفول همراهی با مدیریت شهری و شهروندان این شهرستان است، ادامه داد: اصلاحیه وزارت کشور زمانی امکان اجرا توسط شعبه های بیمه تامین اجتماعی در کشور را دارد که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دستگاه بالادستی به این بیمه ابلاغ شود و تا زمانی که این ابلاغ انجام نشود، عمل نکردن بر اساس ضوابط موجود خلاف قانون محسوب می شود.

رییس بیمه تامین اجتماعی دزفول با اشاره به فشار مالی زیاد به این بیمه ناشی از اجرای قانون سخت و زیان آور برخی مشاغل گفت: ضریب پشتیبان بیمه به معنای تعداد بیمه شده در برابر بازنشستگان است که این ضریب از ۲۵ (به ازای هر ۲۵ پرداخت کننده حق بیمه، یک نفر بازنشسته) در دهه ۸۰ به ۴.۳ کنونی رسیده است که در صورت رسیدن این ضریب به ۳.۵ بیمه تامین اجتماعی در عمل ورشکسته می شود.

به گزارش ایرنا، با رای اعضای شورای اسلامی شهر دزفول لایحه افزایش بهای تعرفه ورودی بوستان علی کله به تصویب رسید. بر اساس این مصوبه، نرخ ورودی این بوستان تا چهار ساعت بر اساس نرخ فعلی محاسبه و در صورت زمان توقف بیش از چهار ساعت در این بوستان، نرخ جدید برای این خودروها محاسبه می شود.

هزینه ورود به این بوستان برای خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و همچنین خانواده های زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد با ۵۰ درصد تخفیف محاسبه می شود.

ارتقای خدمات، کاهش تعداد پارکینگ این بوستان از ۸۰۰ به ۶۰۰ خودرو، اجرای خط کشی و روشنایی بوستان، ایجاد سیستم صوتی واحد و راه اندازی سینمای بوستان علی کله از جمله مواردی است که مقرر شد با افزایش تعرفه ورودی، در این بوستان اجرایی شوند.

در این نشست که با حضور مسوولان و مدیران بیمه تامین اجتماعی دزفول برگزار شد، مقرر شد ظرف با انجام استعلام و نامه نگاری با دستگاه های بالادست، موضوع بیمه ساختمانی در این شهرستان طی یک هفته تعیین تکلیف شود.

نظر شما