شناسهٔ خبر: 66376976 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ابلاغ بیش از هشت هزار میلیارد ریال برای طرح‌های زیربنایی در استان اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: هشت هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی و زیربنایی این استان ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

داود شایقی گفت: از این محل برای تکمیل راه‌آهن اردبیل – میانه ۶ هزار میلیارد ریال ، تکمیل تونل حیران ۴۰۰ میلیارد ریال ، بزرگراه اردبیل – سرچم ۵۰۰ میلیارد ریال، بزرگراه کلور – درام ۹۰ میلیارد ریال، سه‌راهی سربند - مشگین‌شهر ۲۵۰ میلیارد ریال و جاده اردبیل – مشگین‌شهر هم ۲۵۰ میلیارد ریال ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: همچنین از محل فروش اوراق اسلامی برای تکمیل سد هشجین خلخال ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت تا اجرای این طرح سرعت بیشتری بگیرد.

به گفته او، برای طرح‌های آبرسانی و فاضلاب شهری نیز منابع خوبی پیش‌بینی شده که شامل اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای طرح آبرسانی به مشگین‌شهر ، ۱۰ میلیارد ریال به طرح آبرسانی اردبیل و ۲۰۰ میلیارد ریال به تاسیسات فاضلاب شهری اردبیل است.

شایقی درباره اعتبار اختصاص داده شده برای توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر و نجف‌زاده اردبیل نیز گفت: برای تکمیل بیمارستان نجف‌زاده اردبیل ۵۰ میلیارد ریال و توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر ۱۰ میلیارد ریال از این محل ابلاغ شده که با اختصاص آن این طرح‌ها سرعت اجرایی بیشتری خواهد گرفت.

او همچنین از بهسازی جاده اصلی امیرکندی - گرمی و بیله‌سوار خبر داد و افزود: این مسیر از جاده‌های مهم مواصلاتی استان اردبیل است که برای بهسازی آن ۱۵۰ میلیارد ریال از محل فروش اوراق به صورت نقد ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: همه این تخصیص‌ها به استناد ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه و از محل فروش اوراق اسلامی به صورت نقد به خزانه کل کشور ابلاغ شده است.

شایقی با قدردانی از پیگیری‌های استاندار اردبیل برای تامین منابع مورد نیاز و پیشرفت طرح‌های عمرانی اردبیل افزود: در جریان پیگیری‌های هفتگی استاندار اردبیل در تهران برای رفع مسائل و مشکلات و تأمین نیازمندی‌های استان از جمله طرح راه‌آهن اردبیل – میانه ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: در نشست‌های مکرر با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبارات مناسبی جذب طرح‌های عمرانی این استان شده است که توسعه و رونق اقتصادی استان را به دنبال خواهد داشت.

 

نظر شما