شناسهٔ خبر: 66375285 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اتابک نادری تاکید کرد؛

ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های اقتصادی و فرهنگی فرزندآوری

یک بازیگر و کارگردان سینما بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های اقتصادی و فرهنگی فرزندآوری تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اتابک نادری بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون اظهار داشت: طبیعتاً پیری جمعیت در هر جامعه‌ای خطرآفرین است، ما هم دیگر جامعه جوانی نیستیم و جامعه اگر جوان نباشد، انگیزه و امید در آن از بین می‌رود و دیگر پویا نیست.

وی در ادامه اظهار داشت: حرکت رو به جلو در این زمینه از سوی جامعه نخبگانی باید صورت بگیرد و از بالا به پایین سیاست‌ها تزریق شود، طراحی و بسترسازی زیرساخت‌ها در این عرصه بسیار اثرگذار است.

نادری با اشاره به تغییر ذهنیت نسل‌های کنونی همچون خیلی کشورهای غربی اظهار داشت: با ثبات نسبی جامعه، ایجاد آرامش و دید روشن می‌توان جامعه را به سمت جوانی جمعیت سوق داد، در عرصه فرهنگ بخشی از کار انجام می‌شود اما در عرصه‌های دیگر بخش‌های اقتصادی هم نیاز به کار داریم.

نادری یادآور شد: برای ایجاد یک تفکر صحیح و مناسب در جامعه نیاز به زیرساخت درست داریم، الان کشور قزاقستان در حال ایجاد این زیرساخت در عرصه فرهنگ است و از هنرمندان خیلی از کشورها برای حضور در جشنواره‌هایش دعوت می‌کند تا تبلیغات داشته باشد، ما هم در این عرصه باید کار زیرساختی و تفکری انجام دهیم. این زیرساخت از طریق یک دستگاه انجام نمی‌شود بلکه چند دستگاه متولی نیاز است تا بسترسازی داشته باشد.

نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه

سید جلال‌الدین محمدیان خواننده شناخته شده تصنیف مردان خدا نیز از اهمیت توجه به نوگرایی و جوان‌گرایی در جامعه گفت و عنوان کرد: امر مشخصی است که نسل‌های ما پیر می‌شوند و نسل‌ها باید تازه و پویا شوند، هر کس به اندازه سطح درکش می‌بایست این را بپذیرد که جامعه نیاز به نیروی جوان پویا دارد.

وی در ادامه توضیح داد: این مسأله را دولت باید با سیاست‌های جدید تشویقی برای مردم جدی بگیرد و همین جایزه و رویکردهایی از این دست می‌توانند اثرگذار باشند منتها باید دید جز سطح نخبگانی، مردم را هم مورد توجه قرار می‌دهیم یا خیر.

محمدیان اظهار داشت: جوانی که به لحاظ مالی و اقتصادی شرایط معمولی داشته باشد و بتواند هزینه یک یا چند فرزند را بدهد، قطعاً از فرزندآوری روی نمی‌گرداند چرا که یک امر ذاتی و سرشتی است.

وی با تاکید بر اینکه همین صحبت‌های هنرمندان در تشویق جامعه اثرگذار است، گفت: هنرمند هم لازم است در این عرصه به میدان بیاید و اظهار نظر کند من با این سیاست موافق هستم و آن را اعلام می‌کنم، سایر هنرمندان به عنوان اشخاص آگاه و الگو می‌بایست اظهارنظر کنند، تا تشویقی برای جامعه باشد و برای ازدیاد نسل پیشگام شوند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

نظر شما