شناسهٔ خبر: 66374376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان شمالی خبرداد؛

توسعه فضای کتابخانه‌ای خراسان شمالی با جانمایی در سایت‌های مسکن

خراسان شمالی- مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان شمالی گفت: با هدف توسعه فضای کتابخانه‌ای خراسان شمالی، جانمایی کتابخانه‌های عمومی در طراحی سایت‌های مسکن انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، علی میرکریمی صبح یکشنبه در دیدار با مهدی آریان مدیرکل کتابخانه‌های استان خراسان شمالی بیان کرد: توسعه فرهنگ کتاب‌وکتابخوانی تنها با ساخت کتابخانه امکان پذیر نیست و باید فرهنگ کتابخوانی مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.

وی مطرح کرد: موضوع فرهنگ و کتاب در جامعه امروزی مورد غفلت واقع شده است که این مسئله بسیار نگران کننده است؛ چرا که یکی از دلایل شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی کم‌کاری در حوزه فرهنگ است.

میرکریمی تصریح کرد: در طراحی سایت‌های مسکن استان کتابخانه عمومی جانمایی خواهد شد و زمین مورد نیاز در اختیار حوزه کتابخانه‌های عمومی استان قرار خواهد گرفت و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به دنبال اخذ مجوز ساخت و پیش بینی اعتبارات از نهاد باشد.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف موضوع زمین کتابخانه عمومی علامه دهخدا بجنورد، گفت: مستندات موجود برای بررسی موضوع ارسال تا طی یک هفته مسیر حل این مشکل مشخص شود.

بر اساس گزارش (ایبنا)، در پایان این دیدار مدیرکل نهاد کتابخانه‌های خراسان شمالی گزارشی از وضعیت فضای کتابخانه‌های عمومی استان ارائه و همچنین مکاتبه برای بهره‌مندی از فضای سرانه محله برای کتابخانه عمومی در مناطق حاشیه شهر از دیگر موضوعات بود.

نظر شما