شناسهٔ خبر: 66336616 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

جک RF8 به نمایش گذاشته شد؛ مینی ون کرمان موتور برای رقابت با هایما 7X و سوبا M4

صاحب‌خبر -

مینی ون جک آر اف 8 (JAC RF8) مهمان نمایشگاه پکن شد. این ام پی وی خوش‌چهره، پرامکانات و کم‌مصرف چینی از طریق کرمان موتور به ایران می‌آید.

همواره در بازار خودرو ایران کمتر به مینی ون‌ها یا ام پی وی‌ها توجه شده است، هرچند می‌توانند گزینه‌ای ایده‌آل برای خانواده‌های پرجمعیتی باشند که خواهان یک خودرو جادار و مجهز هستند. هایما 7X ایران خودرو و سوبا M4 فردا موتورز دو نمونه جذاب از ام پی وی‌ها بودند که به بازار ایران راه پیدا کردند و حتی با مقایسه هایما 7X و سوبا M4 مشخص شد که از خیلی جهات رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. به نظر می‌رسد در آینده یک ام پی وی جدید، این بار به‌واسطه کرمان موتور روانه بازار ایران خواهد شد.

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، جک RF8 به‌تازگی در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش گذاشته شد و شنیده‌ها حکایت از این دارند کرمان موتور که پیش از این هم با خودروساز چینی جک برای عرضه محصولات آن در ایران همکاری کرده است، این مینی ون جک را در کشور عرضه خواهد کرد. در حال حاضر جزئیات بیشتری از وضعیت عرضه RF8 در ایران موجود نیست و فعلاً باید منتظر انتشار جزئیات بیشتر از سوی کرمان موتور بعد از نمایشگاه طی چند وقت آینده بود.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

  • معرفی
  • طراحی نمای بیرونی و ابعاد
  • مشخصات فنی
  • طراحی و امکانات کابین

معرفی JAC RF8

جک آر اف 8 که در دسته خودروهای چندمنظوره یا ام پی وی قرار می‌گیرد، پیش‌تر در نمایشگاه خودرو چنگدو 2023 حضور پیدا کرده بود. جک در پیروی از خودروسازان چینی دیگر که امروزه ام پی وی‌هایی پرامکانات به بازار معرفی می‌کنند از این محصول رونمایی کرد. همین چند وقت قبل حتی چری، شرکت چینی مطرح دیگر که محصولات آن حضور برجسته‌ای در بازار کشورمان دارند، از مینی ون اکسید 08 پرده برداشت.

طراحی نمای بیرونی و ابعاد آر اف 8

نمای بیرونی RF8 مثل خیلی از مینی ون‌های چینی دیگر، جلوه لوکس و پر زرق و برقی دارد. اوج زرق و برق هم در جلوپنجره بزرگ این مینی ون دیده می‌شود. البته جک طی نمایشگاه خودرو چنگدو 2023 سه طراحی متفاوت برای جلوپنجره این خودرو را نمایش داده بود که هر کدام به نوبه خود جذاب بودند. وجه مشترک همه این جلوپنجره‌های مد نظرِ جک تریم کرومی فراوان است که به شکل میله‌های عمودی، افقی یا المان‌های ریزتر پیاده‌سازی می‌شود.

تریم کرومی فقط به نمای جلو این ام پی وی ختم نمی‌شود و می‌توان آن را به وفور در رکاب‌های دو طرف، بالای شیشه‌ها و سپر عقب دید. در ناحیه عقب هم اسپویلر سقف، سپر همرنگ با بدنه و چراغ‌های به هم پیوسته قرار گرفته‌اند. نکته قابل توجه در نمای کناری، دستگیره‌های درب‌های جلو و عقب است که در نقطه‌ای در مرکز این ناحیه به یکدیگر متصل شده‌اند.

این خودرو جک 5215 میلی‌متر طول، 1895 میلی‌متر عرض و 1830 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن به 3100 میلی‌متر می‌رسد.

مشخصات فنی جک RF8

بر اساس کاتالوگ رسمی منتشر شده، مینی ون JAC RF8 برای تامین قوای محرکه خود از یک پیشرانه پلاگین هیبرید متشکل از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد. وظیقه انتقال نیرو محرکه این پیشرانه بر عهده یک گیربکس DHT سه سرعته قرار دارد.

موتور بنزینی مذکور قادر به تولید قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 255 نیوتن متر است و موتور الکتریکی هم می‌تواند حدود 215 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این دو موتور روی هم رفته توانایی تولید قدرت 415 اسب بخار و گشتاور 745 نیوتن متر را دارند. با این پیشرانه هیبرید، راننده می‌تواند طی 7.3 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

آر اف 8 با دو باتری، یک نمونه لیتیوم آهن فسفات 27.6 کیلووات ساعتی و یک نمونه لیتیومی سه‌بخشی 44.5 کیلووات ساعتی عرضه می‌شود. تست صورت گرفته بر اساس استاندارد CLTC نشان می‌دهد که این مینی ون چینی باید بتواند با یک بار شارژ و باک پر مسافت 1150 تا 1250 کیلومتر را طی کند. شعاع حرکتی در حالت تمام الکتریکی هم 200 کیلومتر تخمین زده شده است.

طراحی مینی ون JAC طراحی مینی ون JAC

مصرف سوخت این خودرو هم 5.4 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر برآورد می‌شود که دست کم روی کاغذ رقم چشمگیری است. شعاع حرکتی چشمگیر و مصرف سوخت بهینه محصول جدید جک آرامش خاطر خانواده‌هایی را که همیشه در سفرند تضمین می‌کند.

طراحی و امکانات کابین مینی ون جدید جک RF8

نسخه پایه ام پی وی جک RF8 مجموعاً 7 صندلی دارد و صندلی‌های ردیف دوم که مجزا هستند از تنظیم برقی، گرمایش و جادستی برخوردارند. تریم در نظر گرفته شده برای فضای داخلی هم دو رنگ است و طراحی آن به‌صورت کلی مینیمال به نظر می‌رسد.

کابین مینی ون چینی جک آر اف 8 (JAC RF8) کابین مینی ون چینی جک آر اف 8 (JAC RF8)

روی داشبورد این مینی ون یک صفحه آمپر دیجیتال ال‌سی‌دی و یک نمایشگر 15.6 اینچی، هر دو به‌صورت مستقل یا اصطلاحاً «شناور» تعبیه شده‌اند. حتی ذکر شده است که نمایشگر مرکزی سیستم مولتی مدیا بر پایه سیستم عامل HarmonyOS 4.0 کار می‌کند. البته در برخی از تصاویر یا ویدیوها یک نمایشگر دوگانه عریض روی داشبورد این خودرو مشاهده شده است.

همچنین در کنسول مرکزی دسته دنده کریستالی، صفحه شارژ بی‌سیم گوشی، دو جالیوانی و کنترل‌های سیستم تهویه قرار گرفته‌اند و زیر کنسول مرکزی فضایی خالی به چشم می‌خورد.

از دست ندهید:
جی کلاس هم برقی شد؛ نسل جدید شاسی بلند لوکس مرسدس بنز با پیشرانه الکتریکی هونگچی EHS7، شاسی بلند لوکس جدید چینی‌ها با قوای محرکه تمام برقی است سوپرکار بی وای دی اسپید ۹ معرفی شد؛ ساخته چینی‌ها برای رقابت با شاهکارهای اروپایی تیگو ۸ پرو جدید معرفی شد + مشخصات فنی و قیمت

نظر شما