شناسهٔ خبر: 66171816 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رئیس اداره ایمنی راه‌های مازندران:

علائم ایمنی در محورها عاملی موثر برای کاهش سوانح رانندگی است

رئیس اداره ایمنی راه‌ها اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران از نصب انواع علائم ایمنی از جمله علائم آشکارسازی قوس، مسیرنما و خطر نما توسط این اداره کل خبر داد و گفت: نصب علائم ایمنی می‌تواند عامل بسیار مؤثری در ایمن‌سازی محورها و کاهش سوانح رانندگی به شمار آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محسن یمینی اظهار کرد: حوادث ترافیکی در سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای سالانه هزینه و تبعات زیاد اقتصادی را برای جامعه در بردارد.

وی تصریح کرد: در همین راستا این اداره کل بر اساس وظایف ذاتی که مسئولیت ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان را دارد با اقداماتی پیشگیرانه ایمنی و نگاه به کنترل سرعت نقش بسزایی در کاهش سوانح رانندگی در طول سال دارد.

یمینی در خصوص اقدامات اداره کل در زمینه ایمن‌سازی در محورهای استان اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح ایمنی و سهولت تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان بازسازی، نوسازی و تعمیر و نصب ۱۱ هزار و ۸۵۰ عدد تابلوی علائم اخطاری و انتظامی و هدایت مسیر، پاک‌سازی و شستشوی ۲۱ هزار و ۷۰۰ عدد انواع تابلوی علائم اخطاری و انتظامی و هدایت مسیر و ۵۶۰۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی طی یک سال گذشته توسط اکیپ‌های راهداری انجام شد.

رئیس اداره ایمنی راه‌ها استان در ادامه از آشکارسازی نقاط پرتصادف به‌عنوان یکی از روش‌های کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی تردد یادکرد و افزود: با عنایت به شناسایی نقاط پرحادثه استان از سنوات گذشته اقدامات مؤثری در خصوص رفع این نقاط صورت گرفته که به‌عنوان یک اقدام کم‌هزینه، زودبازده، توانسته در جهت کاهش تصادفات و سوانح رانندگی نقش بسیار مؤثری ایفا کند.

وی ادامه داد: این اداره کل اقدامات وسیعی را در خصوص آشکارسازی نقاط پر حادثه به‌صورت زودبازده در قالب نصب علائم و تابلوهای فسفری، نصب جداکننده‌های میانی انجام داده است.

یمینی آموزش و فرهنگ‌سازی را از جمله عوامل مؤثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و گفت: می‌توان با بکار گیری تمهیدات مهندسی کنترل و نظارت تبلیغات کافی اطلاع‌رسانی عمومی آموزش فراگیر راهنمایی و ارشاد و بعضاً تأدیب خاطیان گامی به‌سوی ارتقا و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم.

نظر شما