شناسهٔ خبر: 66415850 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با همکاری کانون جهانگردی و پلیس راهور؛

مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد

فاطمه کریمی

ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر‬ به‬ نقل‬ از‬ روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع شد.

این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم در خصوص «اولویت های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‏گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، طی دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان های مسئول انجام شده است.

از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب و کار تمامی صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می شود، طرح روان سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه های گردشگران دنیاست. این نوع سفر در سال های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این رو، تسهیل تردد بین المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص های اشتغال زایی و اقتصادی به ویژه تولید ناخالص داخلی کشور موثر عمل کند.

این مشکل، سالیان متمادی موجب نارضایتی گردشگران شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری ها و هماهنگی های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه های ذیربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، موضوع بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین ‏المللی به کشور، در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمامی واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

در پی اجرای این طرح، زین پس بر اساس کنوانسیون ‏های بین ‏المللی و قانون الحاق ایران به‏ کنوانسیون عبور و مرور جاده‏ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، بلامانع است و فقط خودروهایی‏ که بدون پلاک بین‏ المللی قصد ورود به‏ کشور را دارند ملزم به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمامی مبادی ورودی به کشور، خواهند بود.

نظر شما