شناسهٔ خبر: 66019435 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کنگره ملی شهدا یک رویداد بزرگ فرهنگی است

جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین کنگره ملی شهدا در استان یک رویداد بزرگ فرهنگی است. جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین کنگره ملی شهدا در استان یک رویداد بزرگ فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سردار مصطفی مثنوی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: ۳۲ کمیته و کارگروه در راستای کنگره ملی شهدای استان فعال و ۱۷ اجلاسیه خواهیم داشت.

مثنوی با تاکید بر اینکه اولین اجلاسیه شهدای ارتش در استان برگزار می‌شود، ابراز داشت: ماحصل برگ‌های زرین و افتخارات استان ۲ هزار شهید است که ۲٠۸ شهید متعلق به ارتش است.

مثنوی با بیان اینکه بیش از ۱٠ درصد از شهدای استان متعلق به ارتش است، اظهار کرد: فرزندان استان برای خدمت به انقلاب و نظام یکی از بخش‌های انتخابی خود را ارتش قرار دادند.

مثنوی با اشاره به اینکه در دومین کنگره ملی شهدا در استان تبیین و توجه به نقش ارتش را داریم، خاطرنشان کرد: در این کنگره یکی از اجلاسیه های اصلی به شهدای گرانقدر ارتش تعلق دارد.

جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش در فرماندهی ارتش استان فارس، اطلاعات جامعی از شهدا احصا و ششم اردیبهشت ماه این اجلاسیه در گچساران برگزار می‌شود.

مثنوی تصریح کرد: نقش ارتش در پیروزی انقلاب، سالهای پس از جنگ، بازسازی و دفاع از کیان کشور بر کسی پوشیده نیست.

مثنوی گفت: در دوران جنگ دفاع از حریم هوایی و جنگ نفتکش‌ها و بهره گیری از تکنولوژی روز آن زمان از افتخار آفرینی‌های نیروی هوایی ارتش است.

وی افزود: نقش محوری نیروی زمینی ارتش در مقابل دشمن تا دندان مسلح که ۸٠ کشور از آن پشتیبانی می‌کرد، محسوس بود.

جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توان نیروی دریایی ارتش، خاطرنشان کرد: امروز اقتدار جمهوری اسلامی نه تنها در خلیج فارس، بلکه در دریاهای آزاد متعلق به ارتش است.

مثنوی محرومیت زدایی و در کنار مردم بودن را از مهمترین راهبردهای ارتش دانست و بیان کرد: امروز ارتش در کنار فراجا، سپاه و بسیج برای حفظ زیرساخت‌ها و امنیت داخلی نیز نقش آفرینی می‌کند.

برگزاری اولین اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده تیپ ۳۷ زرهی شهید عطریان ارتش گفت: اولین اجلاسیه شهدای ارتش در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

افشاری پور با اشاره به اینکه برگزاری اولین اجلاسیه شهدای ارتش استان مصادف با دهه ارتش است، اظهار کرد: نشست‌های تبیینی با حضور فرماندهان ارتش در استان را داشتیم.

وی ابراز داشت: تولیدات عقیدتی نیز در اختیار شبکه استانی قرار گرفته و منتشر می‌شود.

فرمانده تیپ ۳۷ زرهی شهید عطریان ارتش از رونمایی دو کتاب دفاع مقدس همزمان با اولین اجلاسیه شهدای ارتش در استان خبر داد و بیان کرد: گردآوری زندگی نامه و تمثال شهدا نیز هدفگذاری شد.

افشاری پور گفت: نمایشگاه دستاوردهای ارتش نیز در گچساران برپا می‌شود.

افشاری افزود: برپایی بیمارستان صحرایی و اعزام تیم پزشکی و اردوی جهادی در کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت.

افشاری پور با بیان اینکه تعداد زیادی از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد در تیپ ۳۷ زرهی شهید عطریان خدمت کردند، عنوان کرد: این تیپ ۵۴۵ شهید تقدیم به انقلاب کرده که برابر با شهدای دو استان است.

انتهای پیام 

نظر شما