شناسهٔ خبر: 66707893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام‌ جمعه شیراز:

رونمایی از سند راهبردی شیراز اقدام به ارزشمندی بود

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: حرکت ارزشمندی که در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) شکل گرفت این بود که سند راهبردی شیراز به عنوان سوم حرم اهل بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی رونمایی شد و کار ارزشمندی از حیث علمی شکل گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز _ جمعه بیست و هشتم اردیبهشت _ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به مسئله اقتصادی و نامگذاری سال جاری توسط معظم مقام رهبری با عنوان"جهش تولید با مشارکت مردم" اعلام داشتند، اظهار کرد: در روزگاری که لحظه به لحظه پشت سر هم اطلاعات اذهان مردم را بمباران می‌کند سال خیلی زود می‌گذرد و ۲ ماه از سال گذشته و خیال نکنیم که خیلی فرصت داریم و زمان در گذر است و هرکس هرچه در چنته دارد برای جهش تولید باید به میدان بیاورد و نگوییم بعد به آن فکر می‌کنیم که بعد دیر است.

وی افزود: مدیران بخش‌های مختلف اقتصادی دولت نگویید که سفر رئیس جمهور به فارس نیست و مطالبه رئیس جمهور به پیروی از ولی و رهبر امت این است که مدیران برای جهش تولید چه کاری کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تصریح کرد: این بخش را مدیران بخش اقتصادی باید به جدیت دنبال کنند و در دیدارها بگویند گره‌ای از کار مردم باز شد نه اینکه فقط جلسه و عکس بگیریم و از این کارهایی که متداول شده است، سال جهش تولید نگاه می‌کنیم رو به پایان است.

آیت الله دژکام در خطاب به مدیران بانک‌ها، مسئولین و مدیران مربوطه که در این زمینه جهش تولید چه کاری انجام داده اند، اضافه کرد: بخش دیگر که بسیار اهمیت دارد مسئله فرهنگی است. این در حالی است که ما در یک جنگ نابرابر فرهنگی در مقابل دشمن قرار گرفته ایم و ابزاری که در اختیار دشمن است و شبانه روز پشت سر هم مطالب خلاف اخلاق و خلاف ارزش در ذهن جوان‌های ما می‌ریزد ما در مقابل ابزار کمی داریم، اما با توکل بر خدا و اطاعت پذیری از ولی امر سند پیروزی دست ما خواهد بود به شرط اینکه ولایت پذیر باشیم.

وی همچنین به ایام دهه کرامت اشاره کرد و ادامه داد: در دهه کرامت و در چند روز اخیر که گذشت ولایت پذیری و ولایت مداری شیراز و استان فارس جلوه ویژه ای به برکت وجود مقدس حضرت سید السادات الاعاظم احمد بن موسی الکاظم (ع) پیدا کرد که افتخار همه شیعیان، ایرانیان و همه شیرازی‌ها این است که این وجود مقدس را می‌شناسند و گرد حرم مطهرش حلقه می‌زنند و کار به سامان پیش می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: حرکت ارزشمندی که در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) شکل گرفت این بود که سند راهبردی شیراز به عنوان سوم حرم اهل بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی رونمایی شد و کار ارزشمندی از حیث علمی شکل گرفت.

آیت الله دژکام تاکید کرد: نگاه ما به شهر شیراز و استان فارس این است که پیشرفته باشد و از خدا می‌خواهیم و برای همین تلاش می‌کنیم که شهر، استان و کشور پیشرفت کند. این در حالی است که کلید رمز پیشرفت در این سند ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه پس از تدوین این سند بایستی پس از گذراندن چند مرحله به هدف اصلی دست یابیم، اظهار کرد: ابتدا باید در برنامه توسعه شهری، شهرداری، شورای شهر و برنامه بودجه استان باید این اهداف را مدنظر قرار دهند و طوری نشود که چند سال دیگر با اینکه کار انجام می‌شود اما اهداف به فراموشی سپرده شود. همچنین باید آنچه در سند راهبردی نوشته شده است در برنامه‌های اجرایی ثبت شود و بعضی از آنها باید در مجلس مصوب شود که باید ساز و کار اجرایی تعریف کنیم و در مرحله اجرا مدیران با جدیت پای کار باشند و نهایتاً اگر شهر آباد می‌خواهیم باید مردم نظارت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز افزود: نزدیک به ۱۵۰ اداره کل داریم که در شورای اداری استان جمع می‌شوند و اگر مردم از آنها نخواهند که چه کاری در حال انجام است به اهداف خود نمی رسیم.

وی تصریح کرد: همانگونه که جهش تولید با مشارکت مردم همراه است پیشرفت هم با مشارکت مردم است. لذا مؤمنین سند را بخوانید، اهداف را در نظر بگیرید و نظارت کنید تا مدیران پای کار بیایند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد: این مسئله به شکل خوبی با همراهی مردم شکل بگیرد.

نظر شما