شناسهٔ خبر: 65974120 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۳۵ سال پیش چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از وزیر اسبق اطلاعات درباره برخورد با هواداران آیت الله منتظری/ ری شهری: چون دستور تیر داده نشد مردم جسور شده اند!

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۱۵ فروردین سال ۱۳۶۸، بازداشت محمد کوثری و دستور به وزارت اطلاعات برای آزادی او را روایت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۱۵ فروردین سال ۱۳۶۸، بازداشت محمد کوثری و دستور به وزارت اطلاعات برای آزادی او را روایت کرده است.

امروز برای رفع خستگی در خانه ماندم ولی کارهای انباشته شده را از دفتر آوردند و تا آخر شب کار کردم.

آقای علی اکبر پرورش تلفنی از تظاهرات جمعی از مردم در نجف آباد در حمایت از آیت الله منتظری خبر داد دیروز و امروز. همچنین به فرمانداری و سپاه و منزل آقای ایزدی امام جمعه شهر که حکم امام‌ را تایید نموده حمله کرده اند. از آقای ری شهری وزیر اطلاعات وضع را پرسیدم گفت چون اجازه تیر داده نشده جسور شده‌اند. چند نفری را بازداشت کرده‌اند.

آقایان علی اکبر ناطق نوری و محمدرضا مهدوی کنی تلفنی خواستند که جلسه‌ای برای بررسی اوضاع و اطلاع بیشتر اعضای جامعه روحانیت مبارز تشکیل شود.

شب دکتر ولایتی آمد، گزارش سفر به شوروی و سوریه را داد. میخائیل گورباچف رهبر شوروی و ادوارد شوارد نادزه وزیر امور خارجه خیلی گرم گرفته اند و اعلان آمادگی برای همکاری در امور تسلیحاتی و اقتصادی و سیاسی کرده اند. تصمیم نهایی را موکول به زمان سفر من به شوروی کرده اند. زمان سفر را اواخر خرداد یا اوایل تیرماه سال‌جاری مناسب می دانند. 

آقای محسن رضایی تلفنی از بازداشت آقای محمد کوثری توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح بخاطر اشغال تاسیسات کشاورزی شکایت کرد به آقای علی فلاحیان معاون وزیر اطلاعات گفتم که برای آزادی اش اقدام کند. 

دفتر آیت الله خامنه ای اصرار داشت که جلسه مجمع تشخیص مصلحت را اداره کنم گفتم کار زیادی دارم و قرار شد تعطیل باشد‌. آقای خامنه ای به باختران و ایلام سفر کرده اند.

محسن آمد و درباره سفر هیات نظامی به چین به سرپرستی آقای حسن روحانی مشورت کرد که خواسته شده او هم بعنوان عضوی از صنایع موشکی سپاه پاسداران جزو هیات باشد.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما