شناسهٔ خبر: 61033168 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۲۶ سال پیش چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از افراط وزارت اطلاعات و دادگاه ویژه روحانیت در کنترل مردم

هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود در دهم تیر ماه سال ۱۳۷۴، افراط وزارت اطلاعات و دادگاه ویژه روحانیت در کنترل مردم و نحوه همکاری تندروها با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در امر انتخابات را روایت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود در دهم تیر ماه سال ۱۳۷۴، افراط وزارت اطلاعات و دادگاه ویژه روحانیت در کنترل مردم و نحوه همکاری تندروها با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در امر انتخابات را روایت کرده است.

بنابر گزارش دیده‌بان ایران هاشمی رفسنجانی نوشته است:

آقای رضا امراللهی رئیس سازمان انرژی اتمی آمد در مورد نحوه قرارداد با روسیه بر سر نیروگاه بوشهر مذاکره شد تاکید کردم فایناس باشد که اگر ناتمام ماند مثل مورد آلمان نشود...

...عصر در جلسه شورایعالی امنیت ملی درباره اصلاح آیین نامه همکاری بسیج و نیروی انتظامی برای حفظ امنیت و نحوه پخش خبر آزمایش موشک‌های اسکاد سی و اسکاد بی ساخت داخل تصمیم گیری شد.

شب جلسه سران سه قوه در دفتر آقای محمد یزدی رئیس قوه قضائیه بود درباره دبیرکل جامعه روحانیت مبارز صحبت شد بر فرض قطعی شدن استعفای آقای محمدرضا مهدوی کنی که فعلا برای کسالت قلبی در لندن است و گفته اند که باید مجددا عمل شود ولی ریسک دارد و مردد است. از افراط وزارت اطلاعات و دادگاه ویژه روحانیت در کنترل مردم و به خصوص از مساله آقای محمدرضا عباسی اظهار شکایت داشتند و توقع دارند که من کنترل کنم. نمونه هایی از تندروها را آوردند و درباره نحوه همکاری با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در امر انتخابات صحبت شد. آقای یزدی در مورد حقوقدانان شورای نگهبان مشورت کرد. بعد از ۱۲ شب در دفترم خوابیدم.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما