شناسهٔ خبر: 65950038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایبندی مردم ایلام به ارزش‌های دینی بار دیگر به اثبات رسید  

خبرگزاری صدا و سیما

استاندار ایلام با اشاره به اینکه پایبندی مردم ایلام به ارزش‌های دینی بار دیگر به اثبات رسید گفت: جمعیت عظیم مردم در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام علی (ع) در روز طبعیت بسیار ستودنی بود.

صاحب‌خبر -

                                                  پایبندی مردم ایلام به ارزش‌های دینی بار دیگر به اثبات رسید  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به تقارن روز طبعیت با سال‌روز شهادت امام علی (ع)، اظهار داشت: در روز طبعیت در تمامی شهرستان‌های استان و سایر نقاط استان شاهد جمعیت عظیم مردم در مراسمات عزاداری و سوگواری سال‌روز شهادت امام علی (ع) بودیم که این مهم نشان از  ولایت‌مداری، انقلابی بودن، ارزش‌مداری مردم شهیدپرور استان ایلام دارد که طبق شنیده‌ها در شهرستان آبدانان حضور مردم در مراسم سوگواری سال‌روز شهادت حضرت علی (ع) بیش از ایام تاسوعا و عاشورا بود که قابل تحسین و تقدیر است و این خود نشان از ولایت‌مداری، پای‌بندی و تعهد مردم عزیز این شهرستان به نظام اسلامی و ارزش‌ها دارد.

وی همچنین با اشاره به اقدام هتاکانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه، افزود: این اقدام که به معنای زیر با گذاشتن تمام خطوط قرمز بین‌المللی است را محکوم می‌کنیم.

استاندار ایلام بیان کرد: در این حادثه تعدادی از مستشاران ایرانی به شهادت رسیدند که شهادت این عزیزان را به خانواده محترم آنها و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می‌نمایبم.

بهرام نیا در ادامه این نشست عنوان کرد: زمین‌های شهرک صنعتی که مدت دو سال یا بیشتر از زمان ساخت و ساز داده شده به متقاضیان می‌گذرد، اما اقدام خاصی انجام نشده، باید خلع ید و به سرمایه‌گذار اهلیت‌دار واگذار شوند.

استاندار ایلام گفت: مطالبه جدی ما و مردم استان، برگرداندن این زمین‌ها است چراکه با وجود متقاضیان، اکنون زمین نداریم، اولویت کاری شهرک‌های صنعتی در سال جاری، تعیین تکلیف زمین‌های واگذار شده‌ای باشد که با گذشت بیش از دو سال، اقدامی در آنها انجام نشده و صورت نگرفته است.

بهرام‌نیا عنوان کرد: در شرکت شهرک‌های صنعتی اقدامات خوبی در دستور کار است که امیدواریم بازگردان اراضی که در دست افراد است و سال‌ها راکد مانده هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

استاندار ایلام گفت: بحث کارخانه سیمان و پتروشیمی دهلران که در دولت سیزدهم پیشرفت‌های خوبی داشته اند و نیز تعیین تکلیف و به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام که درصد پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، به منظور جلوگیری از هدررفت منابع، باید از اولویت‌های مهم اقدامات اقتصادی در استان باشد.

بهرام‌نیا یادآور شد: تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، نقش مهمی در آبرسانی و افزایش اراضی آبی استان دارد.

وی مطرح کرد: فاز اول چهار ایستگاه پمپاژ در سال گذشته و سه ایستگاه دیگر نیز تا نیمه اول‌سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به اینکه متوسط عمر پمپاژ‌ها حداکثر ۱۹ سال است در جلسه اخیر، وزیر جهاد کشاورزی قول دادند تمام ایستگاه‌های پمپاژ آب کشاورزی استان ایلام در قالب مولدسازی تامین اعتبار شوند.

در این نشست همچنین اعلام شد: ۲۰ هزار صنعتگر در ۳۳ رشته فعال هستند و واحد‌های بوم گردی از ۳۷ واحد به ۱۰۰ واحد رسیده که در بحث برند سازی و ایجاد بازارچه‌های دائمی نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان می‌باشد.

از محل عوارض شرکت‌های نفت و گاز ۶۰۰ میلیارد تومان که حدود ۴۰ درصد درامد‌های استان می‌باشد وارد استان شده است.

نظر شما