شناسهٔ خبر: 65897810 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دمنوش‌های مفید برای افطار و خواص آنها + 2 توصیه مهم

بهتر است وعده افطار با یک نوشیدنی گرم و کمی شیرین و سبک، ساده و زودهضم آغاز شود و بهترین گزینه، مصرف خرما، عسل، انجیر یا کشمش به‌همراه یک دمنوش گرم است؛ چرا که علاوه‌ بر افزایش سریع قند خون و رفع ضعف قوا، سبب تقویت عملکرد معده شده و مانع از پرخوری می‌شود.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ بی حالی، سنگینی و کسلی از مواردی هستند که ممکن است روزه‌داران در ماه رمضان پس از خوردن وعده افطار با آن روبرو شوند، متخصص طب سنتی برای جلوگیری از این حالات راهکارهای مفیدی پیشنهاد می‌کند.

فارس نوشت: یکی از مواردی که ممکن است افراد در ماه رمضان به دلیل پر بودن معده پس از خوردن وعده افطار با آن روبرو شوند، بی‌حالی و کسلی است، به همین منظور، «محمد صمدی» کارشناس طب سنتی، راهکارهای مفید و دمنوش‌های خاصی را برای جلوگیری از این حالات مطرح کرده است که در زیر می‌خوانید؛

بهتر است وعده افطار با یک نوشیدنی گرم و کمی شیرین و سبک، ساده و زودهضم آغاز شود و بهترین گزینه، مصرف خرما، عسل، انجیر یا کشمش به‌همراه یک دمنوش گرم است؛ چرا که علاوه‌ بر افزایش سریع قند خون و رفع ضعف قوا، سبب تقویت عملکرد معده شده و مانع از پرخوری می‌شود.

در وقت افطار نباید غذاهای دیرهضم مثل ماکارانی، تخم‌مرغ و غذاهایی که با گوشت گاو طبخ شدند مصرف کرد، بلکه با مصرف غذاهایی مانند فرنی، حلیم بادمجان و غذاهایی که با حبوبات درست شده‌ و زود هضم‌اند در وعده افطار به معده کمک کرد.

دمنوش‌های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن‌ و رفع کسلی بعد از افطار

دمنوش‌های گیاهی علاوه بر خواص دارویی به عنوان یک نوشیدنی گوارا شناخته می‌شوند که می‌توان آن‌ها را گرم و سرد، شیرین یا بدون شیرینی میل کرد.

 وجود عناصر خاص گیاهی موجود در دمنوش‌ها و خواص ضدمیکروبی آن‌ها علاوه بر حفظ آب بدن در طول روز، به بهداشت دهان و دستگاه گوارش کمک می‌کند و باکتری‌های مضر بدن را از بین برده و فرد را سرحال می‌کند.

 

چای نعنا

 

چای نعنا ـ لیمو اکسیر هضم غذا

چای نعنا همراه با اندکی لیمو تازه یک نوشیدنی عالی و خوش عطر برای افطار است که اثرات مثبتی بر سلامتی دارد که به جبران کم آبی بدن کمک کرده، همچنین بوی بد دهان را رفع و کمک می‌کند تا غذا به راحتی هضم شود. تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود هضم، تسکین سردرد، کاهش حالت تهوع و خستگی از دیگر خواص چای نعناع است.

 

چای بابونه

 

چای بابونه ـ دارچین برای تامین انرژی و تقویت عملکرد قلب

بابونه و دارچین به صورت ترکیبی، از دیگر نوشیدنی‌هایی است که برای وعده‌های سحر و افطار توصیه می‌شود خواص موجود در بابونه حاوی ترکیبات زیستی گوناگون است که می‌توان این چای گیاهی را جهت تامین انرژی برای انجام فعالیت‌های روزانه در وعده سحر میل کرد. علاوه بر آن این دمنوش سرشار از ترکیباتی است که با سلامت و تقویت عملکرد قلب مرتبط بوده، متابولیسم بدن را تسریع می‌کند و به هضم وعده‌های غذایی سنگین در افطار کمک می‌کند.

 

دمنوش عناب

 

دمنوش عناب و بهبود گردش خون

دمنوش عناب برای مصرف در وعده سحر و افطار توصیه می‌شود، چراکه عناب دارای ویتامین‌ها و ترکیبات عالی موثری در مقابله با بیماری‌هاست که در پیشگیری از بروز کم‌آبی بدن موثر بوده و گردش خون را بهبود می‌بخشد و جز نوشیدنی‌های سالم در ماه رمضان محسوب می‌شود.

 

دمنوش‌ زعفران

 

دمنوش‌ زعفران ـ گلاب بهترین نوشیدنی موقع افطار

با ترکیب گلاب و زعفران شما می‌توانید یک اکسیر سلامتی درست کنید.

زعفران خاصیت ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی‌ دارد که برای بیماری‌های قلبی و ریوی مفید است و گلاب موجب تقویت سیستم ایمنی و گوارش می‌شود.

مصرف شیرینی‌جات علت اصلی بی‌حالی و خواب‌آلودگی بعد از افطار

کاهش میزان مصرف قند‌ها در وعده افطار نیز اهمیت دارد چرا که شیرینی‌جات دارای مواد قندی فراوان، منجر به بی‌حالی و خواب آلودگی می‌شود.

 همچنین باید از مصرف مستقیم کافئین پس از افطار مانند نوشیدن چای یا قهوه پرهیز کرد و پس از مصرف یک وعده غذایی چرب، ورزش کوچکی مانند پیاده‌روی انجام داد. مصرف مغزی‌جات، نخودچی، کشمش و تخمه بهتر از خوردن چای و شیرینی پی در پی است.

افطار افطاری تغذیه در ماه رمضان دمنوش زعفران بهترین دمنوش ها دمنوش برای ماه رمضان چای نعنا

نظر شما