شناسهٔ خبر: 65822820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

تحقق شعار سال منوط به فعالیت آرمانی تمام بخش‌های دولتی و مردمی است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تحقق شعار سال منوط به فعالیت آرمانی تمام بخش‌های دولتی و مردمی است و هدایت، کنترل و جهت دهی این حرکت عظیم جمعی به مدیریت و سیاست گذاری دولت وابسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به نام گذاری سال جدید توسط رهبر انقلاب به تشریح عوامل تحقق این شعار پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری بیش از همه دغدغه حل مشکلات اقتصادی کشور را دارند به طوری که سال‌هاست که شعارهای سال ایشان ناظر به موضوعات اقتصادی است.

امام جمعه اردبیل افزود: مقام معظم رهبری با نام گذاری امسال به عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" تصریح کردند که اقتصاد ایران علاوه بر فعالیت‌های بخش دولتی با عزم ملی و با حضور ملت عزیز قابل حل است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: این نام گذاری در واقع دعوت از تمام متمولین جهت ورود به سرمایه‌گذاری مولّد و اجتناب از داشتن مال راکد است.

آیت الله عاملی ادامه داد: مقام معظم رهبری تصریح کردند که "نقطه ضعف کشور اقتصاد است " و یک ملت، کشور و دولت همیشه از نقطه ضعف خود ضربه می‌خورند و گاهی یک نقطه ضعف ظرفیت عظیم برای دشمن جهت فرود آوردن ضربه کاری درست می‌کند.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین ریل گذاری در این باب دست دولت است، یادآور شد: اعطای تسهیلات، تثبیت بازار، تثبیت قوانین، برچیدن بروکراسی هایی که به منزله تحریم آمریکا علیه کشور ماست، دادن دل و جرات تصمیم‌های بزرگ به مدیران، رفع موانع بین‌المللی برای اقتصاد ایران، استفاده بهینه از نیروهای متخصص، آماده‌سازی زمینه‌های ایده "تبدیل علم به ثروت" از وظایف اصلی دولت است .

نقش دستگاههای نظارتی در تحقق شعار سال بسیار مهم است

امام جمعه اردبیل افزود: اگر همه این‌ها آماده شود اما دستگاه‌های نظارتی نفس‌های آلوده و متعفن و جریان‌های فزون‌خواه و مافیاهایی مثل مافیاهای قاچاق را مهار و کنترل نکند، تمام تلاش‌ها عقیم خواهد ماند به همین جهت دستگاه قضایی و بخش نظارتی مجلس نقش فوق العاده در عملیاتی شدن شعار سال دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در یک کلمه تحقق شعار سال متوقف به فعالیت آرمانی تمام بخش‌های دولتی و مردمی است و طبعاً هدایت، کنترل و جهت دهی این حرکت عظیم جمعی به مدیریت و سیاست گذاری دولت وابسته است.

پیش نویس آمریکا درباره فلسطین یک پیش نویس انتخاباتی است

وی در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: آمریکا از اول جنگ غزه سه بار پیش نویس ناظر بر توقف جنگ و برقراری آتش بس را وتو کرده است و حالا امروز جمعه خودش پیش نویس قطعنامه پیشنهادی داده که به شکل اساسی از تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی برای آتش بس و آزادی گروگان‌های اسرائیلی حمایت می‌کند.

امام جمعه اردبیل گفت: این پیش‌نویس یک پیش نویس انتخاباتی برای تقویت جایگاه بایدن در میان ملت آمریکا و در برابر ترامپ است. آمریکا می‌داند که اسرائیل هیچ وقت به این گونه پیش‌نویس‌ها و قطعنامه‌ها عمل نمی‌کند چون در پشت پرده مستظهر به حمایت آمریکاست و آمریکا سکاندار اصلی جنگ در غزه است.

وی در ادامه با تبیین ابعاد اختلافات اخیر رژیم صهیونیستی با آمریکا و اروپا در خصوص مساعدت‌های بین المللی به غزه و حمله به رفح اظهار داشت: اسرائیل از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند و هر ارتشی که از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده کند معنایش این است که آن ارتش از جهت نظامی شکست خورده و به مقاصد خود نرسیده است.

آیت الله عاملی گفت: استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی هم از جهت قوانین بین‌المللی جرم و جنایت جنگی به حساب می‌آید و کاملاً نشان شکست نظامی است و هم بیانگر این است که اسرائیل بعد از پنج ماه به مقاصد خود نرسیده است.

وی یادآور شد: کشتن یک ملت با گرسنگی و کشتن بچه‌ها نه ارزش نظامی دارد و نه افتخار بلکه مرتکب آن سبعیت و درندگی خود را به تماشا گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد:
اسرائیل می‌گوید تنها راه برای تسلیم شدن حماس یا محو حماس گرسنه نگه داشتن اهالی غزه است در حالی که حماس هیچ وقت با این امور غیر انسانی تسلیم نمی‌شود حماس یک فکر است که ۷۵ سال است از وطن اشغال شده در برابر اشغالگران دفاع می‌کند این تفکر قابل امحاء نیست آنچه باید محو شود طبق فرمایش حضرت امام(ره) اسرائیل است.

آیت الله عاملی افزود: کانادا با ملاحظه جنایت‌های اسرائیل صدور سلاح به اسرائیل را قطع کرد اسرائیل فوراً اعلام کرد که ما متاسفیم که کانادا حق دفاع از نفس را از ما سلب کرد این سخن واقعاً عجیب است چون کشتن اطفال، دفن کردن زن‌ها زیر آوار و گرسنه نگه داشتن یک ملت دفاع از نفس نیست.

در ماجرای غزه آمریکا و انگلیس مفتضح شدند

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: در ماجرای غزه فقط اسرائیلی‌ها شکست نخوردند بلکه آمریکا و انگلیس نیز مفتضح شدند و نتوانستند از عهده یک مجموعه شبه نظامی یعنی انصارالله بر بیایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اسرائیل امروز اعلام کرد نصف کارگران بندر تجاری ایلات اسرائیل اخراج شدند چون حمله حوثی‌ها این بندر را به تعطیلی کشانده است.

وی ادامه داد: اعلام این مطلب ننگ سیاهی بر پیشانی آمریکا و بریتانیاست آنها با تمام توان به جنگ یمنی‌ها آمدند اما طبق گزارش اسرائیل نتوانسته اند از عهده یمنی‌ها بر بیایند حالا واقعاً معلوم شد که آنها و ارتش آنها "اوهن من بیت العنکبوت" هستند این را تقدیم می‌کنم به یک سیاست مدار جاهل آذربایجانی که اخیراً در تلویزیون رسمی آذربایجان ایران را تهدید می کرد و می‌گفت هر کس با آمریکا درگیر شود شکست او حتمی است!

آیت الله عاملی ادامه داد: اسرائیل این هفته اعلام کرد از اول جنگ ۳۰۰ هواپیما و ۵۰ کشتی محموله ۳۵ هزار تن سلاح از ذخایر آمریکا را به اسرائیل منتقل کرده است و حالا اسرائیل با آن همه سلاح های پیشرفته به گرسنه نگه داشتن اهالی غزه پناه برده یعنی تمام آن سلاح‌ها هدر شده است و از همه این‌ها معلوم می‌شود که تهدیدات چند ساله اسرائیل برای حمله به ایران همه بلوف و دروغ بوده است.

وی با بیان اینکه ارتش اسرائیل فقط در کشتن زنان، اطفال و بیماران مهارت دارد، اضافه کرد: این رژیم منحوس این هفته اعتراف کرد که در حمله به بیمارستان شفا ۵۰ نفر را اعدام و ۲۰۰ نفر را دستگیر کرده است. این رژیم غاصب این هفته چندین مسئول اصلی توزیع مساعدات "اونروا" را ترور کرد و این نشان می‌دهد که سیاست گرسنگی و سلاح قرار دادن گرسنگی یک سیاست ثبت شده و لازم الاجرای این رژیم خون خوار است.


خطیب جمعه اردبیل با اشاره به اختلافات آمریکا و اروپا با رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح گفت: شهر رفح مملو از آوارگان جنگی است و اگر اسرائیل به آنجا حمله کند یک فاجعه بسیار وحشتناک رخ می‌دهد به عبارت صریح حمله به رفح مصداق بارز و اتم و اکمل نسل کشی است.

وی ادامه داد: نتانیاهو می‌گوید من باید به رفح حمله کنم وگرنه اسرائیل در این جنگ شکست خورده است او ناخواسته اعتراف می‌کند که بعد از پنج ماه جنگ به اهداف خود نرسیده است ثانیاً تصور او این است که اگر به رفح حمله کند حماس از بین می‌رود اما نمی‌داند که حماس اسم یک فکر، تفکر و اندیشه است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در مذمت همکاری حکام کشورهای اسلامی و عربی با اسرائیل گفت:آن دسته از کشورهای عربی و اسلامی که در این ۶ ماه نفت اسرائیل را تامین و ماشین جنگی او را راه انداخته اند مقصر و مجرم اصلی در نسل کشی غزه هستند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه مهار دولت‌های خائن با ملت‌های آنهاست، گفت: فلسفه ماه رمضان همدردی با گرسنگان و مظلومان است. روزه اگر روزه است چرا آتش عداوت صهیونیست‌ها را نمی‌تواند خاموش کند؟ آیا ملت‌های مسلمان نشنیدند که اسرائیل گفت ما باید ماه رمضان را از بین ببریم؟

امام جمعه اردبیل در پایان گفت: وزیر میراث فرهنگی اسرائیل این هفته اعلام کرد: باید ماه رمضان محو شود تا ترس ما از این ماه از بین برود! آنها می‌ترسند با مخالفت از حضور مسلمانان در مسجد الاقصی در ماه رمضان مشکل بسیار حادی برای اسرائیل درست شود و مسلمان‌ها در منطقه قدس دست به قیام بزنند.

نظر شما