شناسهٔ خبر: 66696216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

لزوم رسیدگی به خسارات ناشی از سیلاب مشهد

وزیر کشور ضمن دستور رسیدگی به مشکلات ناشی از سیلاب اخیر مشهد گفت: وضعیت در مشهد عادی است اما برای روزهای آینده باید هشدارهای لازم جدی گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، احمد وحیدی پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت بعد از بازدیدهای میدانی از نقاط سیل‌زده در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور استاندار خراسان رضوی در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: با جریان روند عبور و مرور در خیابان‌ها، وضعیت در مشهد کاملا عادی است اما برای چند روز آینده هشدارهای لازم باید جدی گرفته شود.

وزیر کشور بیان کرد: در جریان سیل اخیر مشهد محله سیدی دچار آسیب شده که مشکل وی ضمن بیان اینکه خانه‌های محله سیدی جزو سازه‌های ناپایدار و بافت فرسوده هستند،

وی تاکید کرد: تلاش ما بر این است که بازسازی و نوسازی این مناطق را با همکاری آستان قدس رضوی بتوانیم انجام بدهیم.تخلیه آب آن حل و به برخی از وسایل مردم در این منطقه نیز صدمه وارد شده است.رسیدگی به مشکلات نقاطی که در سیل اخیر دچار مشکل شدند باید در دستور کار قرار گیرد و مشکلات مردم در این مناطق هر چه سریعتر برطرف شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: آب، برق و گاز در استان خراسان رضوی وصل است و فقط چند روستا در این زمینه دچار مشکل هستند که تا امروز مشکلشان برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و بر اساس گزارش‌هایی که از سدها داریم، امیدواریم بتوانیم آبگیری بیشتری داشته باشیم.

وزیر کشور خطاب به شهردار مشهد مقدس بر ضرورت جمع‌آوری آب‌های سطحی تاکید کرد و گفت: هر تدبیری لازم است باید اتخاذ شود که دیگر از این حوزه دچار آسیب نشویم.

وحیدی عنوان کرد: هشدارهای لازم، بازدیدهای میدانی و توقف حرکت در مسیرهایی که احساس خطر می‌شود توسط راهداری و راهور باید صورت گیرد چرا که امشب و فردا را پیش‌بینی بارندگی وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار کرد: فریمان، طرقبه شاندیز، کلات درگز و سرخس بیشترین درگیری در سیلاب اخیر را داشتند اما حجم بارندگی در مشهد و فریمان زیاد بود.

یعقوبعلی نظری گفت: علی رغم این حجم بارندگی، دستگاه‌ها همت کردند و اقدامات خوبی را انجام دادند و در ادامه امداد و پاکسازی معابر و منازل نقاط سیل‌زده انجام شده و در حال طی کردن است.

وی گفت: کمک به اهالی بویژه سیدی و خیابان سپاه ۶۹ در برنامه ما قرار دارد تا زندگی آن‌ها به شرایط عادی برگردد.

نظر شما