شناسهٔ خبر: 65768723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه خبر داد؛

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه‌ای قوی و ناپایدار، از امروز دوشنبه تا روز چهارشنبه، به تناوب سبب وزش باد نسبتاً شدید، بارندگی، رعدوبرق و احتمالاً رگبار تگرگ در سطح استان خواهد شد.

وی افزود: بارش‌ها که به تدریج موجب آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان می‌شود؛ از عصر دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه، بخصوص در نیمه شمالی و نواحی شرقی، از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: مخاطرات پیش بینی شده برای این هشدار بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق و احتمالاً رگبار تگرگ خواهد بود.

وی ادامه داد: شروع این هشدار دوشنبه و اوج فعالیت این سامانه عصر دوشنبه تا اواخر سه شنبه خواهد بود.

به گفته زورآوند کل استان کرمانشاه، بخصوص نیمه شمالی و نواحی شرقی شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب، دالاهو، کرمانشاه، سنقر، کنگاور، صحنه و هرسین منطقه اثر این سامانه بارشی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب، سیلاب‌های محلی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش میدان دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، احتمال وقوع خسارت به دلیل وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق و رگبار تگرگ اثرات این سامانه بارشی پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه شهروندان و مسئولین دستگاه‌های اجرایی را به پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها، پرهیز از کوهنوردی و قرارگرفتن در مناطق مرتفع، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، استحکام سازه‌ها در مقابل وزش باد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی، احتیاط در رانندگی، اجتناب از ترددهای غیرضرور و اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه‌های محلی توصیه کرد.

نظر شما