شناسهٔ خبر: 65762870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورود یک سامانه بارشی قوی به کرمانشاه از فردا دوشنبه

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: یک سامانه بارشی قوی از فردا دوشنبه استان را فراگرفته و سبب بارش باران، وزش باد نسبتا شدید و رعد وبرق خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سعید قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای قوی و ناپایدار، از فردا (دوشنبه) تا روز چهارشنبه، به تناوب سبب وزش باد نسبتاً شدید، بارندگی، رعدوبرق و احتمالاً رگبار تگرگ در سطح استان خواهد شد.

وی ادامه داد: بارش که بتدریج موجب آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلابی شدن مسیل ها در سطح استان می شود؛ از عصر دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه، بخصوص در نیمه شمالی و نواحی شرقی، از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: احتمال این که وزش باد حاصل از این سامانه، گاهی اوقات هوای استان را (بخصوص در مناطق مرزی) غبارآلود نماید؛ چندان دور از انتظار نیست.

قاسمی اضافه کرد: با گذر سامانه یادشده، از روز پنجشنبه تا ظهر جمعه، کاهش حداقل دمای شبانه، در برخی نقاط مه صبحگاهی و در بعضی ساعات وزش باد همراه با رشد ابر، مهمترین پدیده‌های مورد انتظار در جو استان خواهند بود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، از عصر جمعه تا اواسط هفته آینده، با عبور متناوب امواجی ناپایدار، مجدداً شاهد بارش هایی در سطح استان خواهیم بود که بارش ها در روزهای یکشنبه تا سه شنبه و در نیمه غربی و نواحی شمالی، نمود بیشتری خواهد داشت.

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: در ۴۸ ساعت گذشته به طور میانگین ۱۴ میلی متر در استان بارش به ثبت رسیده که بیشترین میزان آن با ۲۸ میلیمتر در گیلانغرب بوده است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مساحت دارای بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است که بیشتر زمین‌های آن دیم است.

نظر شما