شناسهٔ خبر: 65748057 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

معرفی 428میلیارد ریال طرح اشتغال آفرینی در حوزه فاوا در سال ۱۴۰۲ | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

شهریار سرداری، مدیرکل ارتباطات استان اردبیل، از معرفی 428میلیارد ریال طرح اشتغال آفرینی در حوزه فاوا در سالجاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، شهریار سرداری، مدیرکل ارتباطات استان، با اشاره به اینکه حمایت از تولیدات فناورانه و دانش بنیان و ارتقای سطح بهره وری تولیدات یکی از مشوق های در نظر گرفته شده دولت در حوزه اشتغالزائی است، گفت: تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲، با هدف کمک به تامین داخلی تجهیزات مورد نیاز، پیاده سازی طرح های توسعه ای اشتغال آفرین، تولیدبار اول و تکمیل زنجیره ارزش حوزه های مختلف، ابلاغ گردیده است.

وی افزود: تبصره ۱۸ که در واقع تسهیلات اشتغال و تولید با نرخ ترجیحی است، یکی از اتفاقات مبارک است که منجر به پرداخت تسهیلات ترجیحی به کارآفرینان شده است، فلذا این اداره‌کل با معرفی 428میلیارد ریال طرح اشتغال آفرینی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1401 سعی در حمایت از شرکتهای فعال این حوزه کرده است.

سرداری با بیان اینکه متاسفانه در سالجاری فقط مبلغ 20 میلیارد ریال توسط پست بانک استان پرداخت شده است، تصریح کرد: عمده مشکل ما در خصوص عدم پرداخت اعتبار به شرکتهای دانش بنیان و فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات عدم ارائه مدارک لازم توسط این شرکتها به پست بانک استان به عنوان بانک عامل می باشد و در صورت رفع این کاستی از سوی شرکتهای مورد اشاره بانک عامل هیچگونه محدودیتی در خصوص پرداخت اعتبارات مصوب ندارد.

 

 مدیرکل ارتباطات استان اردبیل اظهار داشت: در سال 1402 با اشتغال جدید 84 نفر که بیمه های این افراد نیز اعمال می شود و ثبت آن در سامانه رصد؛ توانستیم به 100 درصد تعهدات اشتغال در حوزه فاوا عمل کنیم.

وی افزود: اسامی و مشخصات افراد شاغل به طور کامل در سامانه رصد ثبت گردیده است و این افراد از طریق شرکت‌های توانمند استانی در حوزه فاوا، اپراتورهای ارتباطی، دفاتر پیشخوان دولت و ... در سال جاری استخدام شده‌اند.

نظر شما