شناسهٔ خبر: 65761409 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

مدیرکل ارتباطات استان اردبیل خبر داد:

معرفی 428 میلیارد ریال طرح اشتغال آفرینی در حوزه فاوا در سال ۱۴۰۲

شهریار سرداری، مدیرکل ارتباطات استان اردبیل، از معرفی 428 میلیارد ریال طرح اشتغال آفرینی در حوزه فاوا در سالجاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، شهریار سرداری، مدیرکل ارتباطات این استان، با اشاره به اینکه حمایت از تولیدات فناورانه و دانش بنیان و ارتقای سطح بهره وری تولیدات یکی از مشوق های در نظر گرفته شده دولت در حوزه اشتغالزائی است، گفت: تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲، با هدف کمک به تامین داخلی تجهیزات مورد نیاز، پیاده سازی طرح های توسعه ای اشتغال آفرین، تولیدبار اول و تکمیل زنجیره ارزش حوزه های مختلف، ابلاغ شده است.
وی افزود: این اداره‌کل با معرفی 428 میلیارد ریال طرح اشتغال آفرینی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1401 برای حمایت از شرکت های فعال این حوزه اقدام کرده است.
سرداری با بیان اینکه متاسفانه در سالجاری فقط مبلغ 20 میلیارد ریال توسط پست بانک استان اردبیل پرداخت شده است، تصریح کرد: عمده مشکل ما در خصوص عدم پرداخت اعتبار به شرکت های دانش بنیان و فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات عدم ارائه مدارک لازم توسط این شرکت ها به پست بانک استان به عنوان بانک عامل است و در صورت رفع این کاستی از سوی شرکت های مورد اشاره بانک عامل هیچگونه محدودیتی در خصوص پرداخت اعتبارات مصوب ندارد.
مدیرکل ارتباطات استان اردبیل تصریح کرد: در سال 1402 با اشتغال جدید 84 نفر که بیمه های این افراد نیز اعمال می شود و ثبت آن در سامانه رصد؛ توانستیم به 100 درصد تعهدات اشتغال در حوزه فاوا عمل کنیم.
وی افزود: اسامی و مشخصات افراد شاغل به طور کامل در سامانه رصد ثبت شده است و این افراد از طریق شرکت‌های توانمند استانی در حوزه فاوا، اپراتورهای ارتباطی، دفاتر پیشخوان دولت در سال جاری استخدام شده‌اند.

نظر شما