شناسهٔ خبر: 6523855 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهرکرد؛

هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دفتر مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری نسبت به بارش شدید باران و احتمال وقوع سیلاب بویژه در بعدازظهر امروز در استان و ضرورت نکات ایمنی از سوی گردشگران، دامداران، کشاورزان و عشایر هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ستار فرهادی با تأکید بر اینکه طبق پیش بینی انجام شده، امروز و فردا (چهارشنبه و پنج شنبه) نیز شاهد بارش باران و احتمالاً وقوع سیلاب بویژه در بعدازظهر امروز در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری خواهیم بود، از گردشگران، دامداران، کشاورزان و عشایر خواست ضمن توجه جدی به رعایت نکات ایمنی، از حضور، برپایی چادر، اسکان و چرای دام در کنار رودخانه ها، مسیل ها، آبراهه ها، ارتفاعات و نقاطی که احتمال جریان سیلاب وجود دارد، اکیداً خودداری کنند.

وی همچنین از آماده باش و فعالیت هفت اکیپ ستاد مدیریت بحران استان در پی بارش های 48 ساعت گذشته در مناطق احتمال وقوع سیلاب خبر داد.

فرهادی با اشاره به فراگیری دامنه بارش های روز گذشته در سراسر این استان گفت: بیشترین میزان بارندگی از ایستگاه های سورشجان و شهرکرد گزارش شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری گفت: بارش شدید باران عصر روز گذشته (سه شنبه 30 تیر 94) در شهرکرد مرکز این استان خسارت نداشت و تنها موجب آبگرفتگی معابر بویژه در بخش های جنوبی شهر شد.

فرهادی اضافه کرد: بارش شدید باران بعدازظهر روز گذشته و وقوع سیلاب در کوهرنگ که تا شب نیز ادامه داشت، به 40 تا 50 خانوار عشایری این شهرستان خسارت وارد کرد و باعث زخمی شدن 2 نفر از عشایر و تلف شدن بیش از 200 رأس از دام های آنان شد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر عبور امواج ضعیف از فراز منطقه طی سه روز آینده است که در بعدازظهرها افزایش ابر، وزش باد، بارش های رگباری و رعد و برق را به دنبال دارد.

این پیش بینی می افزاید: بارش ها طی 48 ساعت آینده در قسمت های جنوب شرق و شمال غرب استان چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

اداره کل هواشناسی، همچنین هوای چهارمحال و بختیاری در 24 ساعت آینده را کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق پیش بینی کرد.


انتهای پیام/گ

نظر شما